תשובה: "נתנו לשיינזינגר כסף שלא הגיע לו רק כדי שלא יפנה לחברות"

בעל השליטה בקבוצת דלק העיד היום בנוגע לתביעה שהגיש נגדו מהנדס הבניין צבי שיינזינגר בטענה להפרת התחייבות

"גם אם מטעמי נימוס אמרתי למהנדס צבי שיינזינגר שאבדוק את הנושא, הרי שזה לא מחייב אותי בדבר. למה הוא תובע אותי? לדלק ד.מ.ר אין מספיק כסף? למה אני? אני לא הבטחתי לו דבר. החזרתי לו טלפון כי נאמר לי שהאיש חולה מאוד".

כך העיד היום (א') איש העסקים יצחק תשובה בבית המשפט המחוזי בתל-אביב בנוגע לתביעה כספית שהוגשה נגד ד.מ.ר ונגדו בחודש מארס 2007 על-ידי מהנדס הבניין צבי שיינזינגר על סך 2.7 מיליון שקל.

בתביעתו, שהוגשה גם נגד מנכ"ל נכסי ד.מ.ר גיל אגמון, טוען שיינזינגר כי בשנת 2000 פנתה אליו ד.מ.ר וביקשה לשכור את שירותיו לשם קידום הקמת מרכז לוגיסטי בצריפין, שייבנה בשטח של כ-17 דונם.

לטענת שיינזינגר, כעבור מספר חודשים הוא נעצר ונחקר, בדומה לאנשים נוספים בחברת ד.מ.ר, בחשד למעורבות במתן שוחד שנתנה ד.מ.ר ליו"ר ועדת לודים לתכנון ולבנייה לשם קידום הפרויקט.

לטענת שיינזינגר, לאחר האירועים הללו, הנתבעים - ובכללם תשובה - לא עמדו בהתחייבויות הכספיות שלהם כלפיו, למרות שתשובה הבטיח לו בשיחת טלפון כי יבדוק את הנושא.

תשובה: "נתתי לו כבר כסף שלא הגיע לו"

מנגד טוען תשובה, בעל השליטה בקבוצת דלק, כי התביעה שהגיש נגדו שיינזינגר היא טרדנית, קנטרנית וחסרת תום-לב ופרטים. לדבריו, שיינזינגר מנסה להרכיב "סיפור עובדתי" בלתי נכון ובלתי מדויק, החסר מסמכים ועובדות מהותיים.

תשובה מוסיף וטוען כי הניסיון להוציא ממנו כספים הוא בלתי ראוי ופסול, ויש לדחות את התביעה. תשובה מדגיש כי הוא לא קיים יחסים עסקיים, מסחריים, משפטיים או אחרים עם שיינזינגר בקשר לתביעה, ואין לו כל חוב כלפיו.

בעדותו היום ציין תשובה כי "שייניזנגר התקשר אליי עשרות פעמים, אך לא חזרתי אליו כי נתנו לו כבר כסף שלא הגיע לו, בגין השירותים שנתן בעבר והחתימו אותו שלא יפנה לחברות יותר. נאמר לי שהוא חולה בסרטן ולכן החזרתי לו טלפון ושאלתי לשלומו, אך הודעתי לו שאני לא מטפל בענייניו מול החברות ואיחלתי לו רפואה שלמה".

תשובה הוסיף: "לא בדקתי את עניינו של שיינזינגר. לא היה מה לבדוק, ולא היה צורך לבדוק, החזרתי לו טלפון רק כי הוא היה חולה. אנשים חולים באמת נפגעים מכך שהסכמתי לדבר עם אדם חולה שניצל את האנושיות שלי לרעה. לתביעה אין כל בסיס".