המועצה לצרכנות תנתח שוק הסלולר במקום משרד התקשורת

ניסיון העבר מלמד כי המועצה לצרכנות לא תמיד נגישה למידע חשוב לצורך ניתוח שוק מורכב כמו הסלולר, וספק אם יש ביכולתה לעשות זאת

משרד התקשורת ביקש להעביר את האחריות על בדיקת השקיפות ורמת התחרות בשוק הסלולר לטיפול המועצה לצרכנות - כך נודע ל"גלובס".

מטיוטת חוק ההסדרים המעודכנת עולה כי המועצה לצרכנות תיקח על עצמה את המטלה של בדיקת השקיפות בתחום הסלולר, וזאת לעומת הטיוטה הקודמת ולפיה משרד התקשורת יטפל בנושא. הסיבה לכך קשורה ככל הנראה להתנגדותו של המשרד, שסבר כי הוא אינו מסוגל לטפל בסוגיות אלה במסגרת כוח-האדם הקיים.

ניסיון העבר מלמד כי המועצה לצרכנות לא תמיד נגישה למידע חשוב לצורך ניתוח שוק מורכב כמו הסלולר, וספק אם יש ביכולתה לעשות זאת. לכן הרבה יותר הגיוני שמשרד התקשורת יעשה את העבודה הזו, אבל במשרד האוצר הוחלט שלא להיאבק ולהעביר את הטיפול למועצה לצרכנות.

על-פי הטיוטה החדשה, המועצה לצרכנות תערוך השוואה תקופתית בין מחירי שירותים הניתנים על-ידי מפעילי הסלולר - ותביא את הממצאים לידיעת הציבור באמצעות אתר האינטרנט שלה.

עוד על-פי הטיוטה, בתחילת כל שנה תפרסם המועצה דו"ח בנושא רמת השירות והמחירים הניתנים למנויי הסלולר. הדו"ח יכלול נושאים שעליהם תחליט המועצה, לרבות שינוי ברמות המחירים, פירוט באשר לתלונות צרכניות שהגיעו למשרד התקשורת, נתונים לגבי צמצום מספר האתרים ברשת של כל מפעיל ופירוט ההפרות והקנסות שהטיל המשרד על כל מפעיל.