מכרז באשלים: אחרי גל הפרישות, אלסתום מצטרפת

ברייטסורס דיווחה על המגעים בסוף השבוע ליו"ר ועדת המכרז, סגן החשב הכללי באוצר גיל שבתאי ■ אלסתום, חברת ענק צרפתית העוסקת בתחום תשתיות תחבורה, רכבות וחשמל, אמורה למלא את מקומה של דלקיה, חברת הבת של קבוצת ויאוליה

חברת ברייטסורס (Brightsource) אנרג'י מקליפורניה (לשעבר לוז 2) מנהלת מגעים עם חברת אלסתום הצרפתית לקראת התמודדות משותפת במכרז החשמל הסולארי באשלים בהיקף של יותר ממיליארד דולר, כך נודע ל"גלובס".

ברייטסורס דיווחה על המגעים בסוף השבוע ליו"ר ועדת המכרז, סגן החשב הכללי באוצר גיל שבתאי. אלסתום, חברת ענק צרפתית העוסקת בתחום תשתיות תחבורה, רכבות וחשמל, אמורה למלא את מקומה של דלקיה, חברת הבת של קבוצת ויאוליה. בחודש שעבר דיווח "גלובס" כי דלקיה עומדת לפרוש ממכרז אשלים, הנחשב לפרויקט הדגל של המדינה באנרגיות המתחדשות. אלסתום ניהלה עד לאחרונה מגעים להצטרפות לקבוצה אחרת שמתכוונת להתמודד במכרז - קבוצת סולר מילניום-אלקטרה-מנרב - אך המגעים הגיעו בשבוע שעבר למבוי סתום.

אלסתום השתתפה בסבב גיוס ההון האחרון שערכה ברייטסורס בחודש שעבר, שבמהלכו גייסה 150 מיליון דולר והכפילה את הונה העצמי. החברה שמרכזה בקליפורניה מעורבת בהקמת פרויקטים סולאריים במדינה בהיקף של 4,000 מגוואט.

הצטרפותה של אלסתום מפחיתה משמעותית את סכנת ביטול המכרז, לאחר ששתי קבוצות נחשבות למתמודדות ודאיות בו ומתמודדת שלישית - אבנגואה הספרדית - תתמודד ככל הנראה לבדה.

מכרז אשלים נחשב לפרויקט הדגל של המדינה בתחום האנרגיות המתחדשות. במסגרת המכרז ייבנו שתי תחנות כוח תרמו-סולאריות בהספק של 80 עד 125 מגוואט ותחנה פוטו-וולטאית קטנה יותר בהספק של 15 עד 25 מגוואט. בכוונת ברייטסורס להתמודד על אתר B המתאים להקמת מתקן בהספק של 125 מגוואט בטכנולוגיה של מגדל סולארי.