קאול ורוזן נשכרו ע"י חב' החשמל כיועצים למיזם התקשורת

מנכ"ל בזק לשעבר ומנכ"ל משרד התקשורת לשעבר עובדים מול צוותים בחברה שעוסקים בגיבוש התוכנית העסקית וההנדסית של הפרויקט ■ במסגרת חוק ההסדרים אמורה הממשלה לאשר את התוכנית לאפשר שימוש בתשתיות החברה להרחבת התחרות

יצחק קאול, לשעבר מנכ"ל בזק ומנכ"ל קונצרן כלל ישראל, מונה ליועץ לפרויקט השימוש בתשתיות התקשורת של חברת החשמל. עם קאול מונה דני רוזן, מנכ"ל משרד התקשורת לשעבר ויו"ר תדיראן טלקום, כיועץ לפרויקט. השניים עובדים מול צוותים בחברה שעוסקים בגיבוש התוכנית העסקית וההנדסית של הפרויקט.

בשיחה עם "גלובס" אישר קאול שהחברה שכרה את שירותיו כיועץ. לדבריו, זהו פרויקט לאומי חשוב שיגביר תחרות בשוק התשתיות ויביא לקידום המדינה כולה ולהפיכתה לאחת המתקדמות ביותר בעולם בתחום התקשורת. קאול אמר שישראל צריכה להכפיל את התל"ג שלה ושירותי תקשורת הם נדבך חשוב בדרך לשם.

במסגרת חוק ההסדרים אמורה הממשלה לאשר את תוכניתם של שר התקשורת משה כחלון ושל אגף התקציבים במשרד האוצר, לאפשר שימוש בתשתיות החברה לטובת הרחבת התחרות בשוק התקשורת.

לפי התוכנית, שתוצג בחוק ההסדרים ותובא לאישור הממשלה, לצורך הפעילות תוקם חברה חדשה שלא תהיה בשליטת חברת החשמל אלא בשליטת משקיעים פרטיים, כדי שתנוהל כחברה עסקית לכל דבר ושלא יתקיים סבסוד צולב בינה לחברת החשמל. כמו כן, סוכם שהחברה החדשה תונפק כדי להגביר את השקיפות שלה. גם רשות החשמל תפקח על המחירים שייגבו מהחברה החדשה.

על רקע תמיכת ראש הממשלה במהלך מקווים במשרד האוצר ובמשרד התקשורת שהיועץ המשפטי לממשלה לא יסכל את המהלך החשוב הזה.