למרות ההתנגדויות: 850 יח"ד אושרו בתוכנית "גבעת זמר" בחיפה

וועדת ההתנגדויות במחוז חיפה דחתה חלקית את התנגדויותיהם של 274 מתנגדים, שדרשו להשאיר את הגבעה המיוערת כטבעה כריאה ירוקה ■ הבינוי המוצע מדורג במבנים בני חמש קומות מגורים בתוספת עליית גג

תוכנית ל-‏‎850‎‏ יחידות דיור אושרו במסגרת תוכנית גבעת זמר בחיפה לאחר שוועדת ההתנגדויות במחוז חיפה דחתה חלקית את התנגדויותיהם של 274 מתנגדים, שדרשו להשאיר את הגבעה המיוערת כטבעה כריאה ירוקה.

שטח התוכנית, בהיקף 212 דונם, הוא במפנה הצפון מזרחי של רכס הכרמל בין בית חולים פלימן לציר חנקין המחבר בין שכונת זיו למרכז חורב. הגבעה המיוערת שבשטח התוכנית מוקפת על ידי חמש שכונות: רמות רמז, אלמוגי, גבעת אורנים, רמת בן גוריון (רוממה הישנה) ורמת ספיר.

התוכנית מציעה שינוי סיווג ממגורים א' למגורים ב', תגבור זכויות בנייה מ-60% בתוכנית שמאושרת מ-2001, ל-85% בתוכנית החדשה, תגבור שטחי השירות וקביעת תקן מחייב לחנייה. יחידות הדיור המוצעות בתוכנית יהיו בצפיפות של כ-11 יחידות דיור לדונם.

הבינוי המוצע מדורג במבנים בני חמש קומות מגורים בתוספת עליית גג ובתוספת קומה עד שתי קומות עמודים, מחסנים וחנייה. הגובה המירבי של המבנים לא יעלה על 15.5 מטר מעל קו הקרקע הטבעית המשופעת במדרון, כך שלא ייחסם הנוף הנשקף מהבתים בתוך השכונה ואלה שגובלים בגבעת זמר מלמעלה.