ג'ו ג'ונסון הלך על המקסימום: 119 מיליון דולר ל-6 שנים

הגארד של אטלנטה הוקס החליט להישאר בקבוצה עבור חוזה מקסימום; אם היה בוחר בקבוצה אחרת היה נאלץ להסתפק ב-27 מיליון דולר פחות; היקף העסקאות בשוק הפרי-אייג'נטס חצה רף של חצי מיליארד דולר

ג'ו ג'ונסון אמנם לא נחשב לסחורה הכי חמה ב-NBA בקיץ הנוכחי, אבל כדי למנוע מהגארד ללכת לקבוצה אחרת הסכימה אטלנטה הוקס לשלם לו את שכר המקסימום המאפשר לה: 119 מיליון דולר ל-6 שנים. מדובר בחוזה הגבוה ביותר עליו התחייבה קבוצה עד כה הקיץ בשוק הפרי-אייג'נטס (שחקנים חופשיים), והוא שובר את השיא הקודם שנסגר בסוף השבוע - 80 מיליון דולר ל-4 שנים שיקבל דירק נוביצקי בדאלאס מאבריקס.

בהחלטה של ג'ונסון להישאר באטלנטה יש שיקול כלכלי משמעותי: על פי חוקי הליגה, פרי-אייג'נט שמאריך את חוזהו בקבוצתו הקודמת יכול לקבל העלאה של 10.5% בהשוואה לחוזהו הקודם ולזכות לחוזה של 6 שנים. במידה וג'ונסון היה מחליט ללכת לקבוצה אחרת הוא היה זוכה להעלאה של 8% בלבד ולחוזה של חמש שנים, מה שהיה מעניק לו חוזה נמוך ב-27 מיליון דולר מזה שקיבל באטלנטה.

ההחלטה של ג'ונסון, 29, לצאת לשוק הפרי-אייג'נטס ובסופו של דבר להישאר באותה קבוצה היא שיקול אותו עושים מרבית הפרי-אייג'נטס בליגה - זאת בשל תנאי השכר המקסימליים אותם הם יכולים לקבל רק בקבוצתם הקודמת. בכך מנסה הליגה לעודד שחקנים לנדוד כמה שפחות מקבוצה לקבוצה במהלך הקריירה. מאז נפתח שוק הפרי-אייג'נטס לפני חמישה ימים, 9 מבין 12 השחקנים שסיכמו על חוזים הם כאלו שנשארו בקבוצתם הקודמת. היקף העסקאות עד כה שנסגרו עומד על כ-542 מיליון דולר.