מנכ"ל בנק דיסקונט גיורא עופר פורש מתפקידו בסוף השנה

גיורא עופר: "מצאתי לנכון להקדים הודעה זו, כבר עתה, יותר מחצי שנה לפני תום תקופת החוזה, על מנת לאפשר תהליך בחירת מנכ"ל חדש ללא לחץ זמן"

גיורא עופר, מנכ"ל בנק דיסקונט, פורש. עופר הודיע היום (ב') לדירקטוריון הבנק בישיבה שנערכה היום כי הוא מעוניין לסיים את תפקידו בסוף השנה.

במכתב שמסר היום ליו"ר הדירקטוריון, כותב עופר: "מצאתי לנכון להקדים הודעה זו, כבר עתה, יותר מחצי שנה לפני תום תקופת החוזה, על מנת לאפשר תהליך בחירת מנכ"ל חדש ללא לחץ זמן ובדרך הראויה ביותר". לדבריו, הוא רואה עצמו מחויב להשלים את המשימות שעל הפרק עד לפרישתו, ובמיוחד לסייע לבנק וליו"ר ככל שיידרש, בכל הקשור להעברה מסודרת של התפקיד למנכ"ל הבא שימונה אחריו.

במכתבו כותב עופר: "הצטרפתי לבנק בשנת 2001 בעת שהבנק היה שרוי במשבר הגדול ביותר בתולדותיו,ונלחם על קיומו מול סערות מבית ומבחוץ. עתה, כעבור כעשר שנים, אני יכול לומר בסיפוק, שהבנק עבר בהצלחה רבה, הליך מורכב וקשה של שיקום והבראה, התמודד עם משברי הכלכלה, עבר תהליך בניה מחדש, עבר מהפסדים כבדים לתוצאות הכספיות הטובות בתולדותיו וחזר למקומו הטבעי בקבוצת שלושת הבנקים הגדולים במערכת, ושחקן משמעותי, חדשני ותחרותי".

יוסי בכר, יו"ר הדירקטוריון, הודה למנכ"ל במילים חמות על תרומתו הגדולה להתפתחות קבוצת דיסקונט בעשור האחרון."יכולותיו המקצועיות של גיורא ויותר מכך-סגולותיו האישיות,היוו נדבך מרכזי בהישגיו של הבנק". היו"ר הודה למנכ"ל על נכונות ולהישאר בתפקידו לתקופת הביניים על מנת לאפשר העברת תפקיד מסודרת ושקולה.

כמו כן, החליט הדירקטוריון בהמלצת ד"ר בכר להקים ועדת איתור, בראשות היו"ר, בה יהיו חברים נציגי הציבור בדירקטוריון. היו"ר התחייב כי הועדה תפעל למינוי המנכ"ל החדש בתהליך מסודר ונאות.

ממשפחת ברונפמן, בעלת השליטה בדיסקונט, נמסר כי "תרומתו של גיורא עופר לשגשוגו של הבנק תיזכר עוד שנים רבות. אנו מבינים שלאחר עשור שנים המנכ"ל מבקש לצאת לדרך חדשה ואנו מכבדים זאת מאוד ומאחלים לו דרך צלחה".

ברבעון הראשון של 2010 הציג בנק דיסקונט תוצאות חלשות במיוחד. בשורה התחתונה רשם הבנק רווח של 143 מיליון שקל - הנמוך מבין חמשת הבנקים הגדולים.

הבנק הפריש ברבעון הראשון 49 מיליון שקל בגין הסכם השכר עליו חתם עם העובדים. על שורת הרווח הנקי לחצה גם הפרשת מס של 123 מיליון שקל מהרווח מפעולות רגילות, לעומת חיסכון במס של 86 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

הרווח המימוני של הבנק (לפני הפרשה לחובות מסופקים) עלה ב-18% ל-1.11 מיליארד שקל, אולם מנגד ההכנסות התפעוליות ירדו ב-12% ל-640 מיליון שקל. הסיבה לירידה בהכנסות התפעוליות הינה קיטון של 52 מיליון שקל ברווח העודף של הקופה לפיצויים. סיבה נוספת היא ירידה בהכנסות מעמלות, שירדו ב-3% ל-632 מיליון שקל.

דיסקונט רשם עלייה של 3.2% בהוצאות התפעוליות, שהסתכמו ב-1.4 מיליארד שקל, בעיקר עקב עלייה בהוצאות השכר ב-6.5% ל-831 מיליון שקל.

היעילות התפעולית של דיסקונט (היחס בין ההוצאות התפעוליות להכנסות התפעוליות) עמדה על 79.6% ברבעון הראשון, לעומת 69.9% בסוף 2009 וממוצע של 65% במערכת הבנקאית. מדובר ביחס ההוצאות הגבוה ביותר מקרב הבנקים הגדולים.

נציין כי לאחרונה חתמה הנהלת הבנק, בראשות המנכ"ל גיורא עופר והיו"ר יוסי בכר, על ארבעה הסכמי עבודה עם ועד העובדים, בראשות ריקי בכר. ההסכמים מבטיחים "שקט תעשייתי" בבנק עד סוף 2011.

בחברה הבת של דיסקונט, כאל, בה משמש עופר כיו"ר הדירקטוריון היו לאחרונה חילופי אישים בהנהלה הבכירה. עם בעלי התפקידים שיוחלפו נמנים סמנכ"ל השיווק רונן גלפרין, סמנכ"ל ניהול סיכונים רונית פרוכטמן וסמנכ"ל כספים שחר שגיב.