זינוק אירופאי: הבורסות הוסיפו עד 2.9% בהובלת לונדון

לונדון הובילה את העליות, הדאקס הוסיף 2.2% - זאת לאחר נעילה שלילית אמש עקב חששות מהאטה בצמיחה ■ מניית BP הוסיפה 5% ■ מדד הניקיי התקדם ב-0.7% לאחר שבבוקר רשם ירידה של 0.9%

המדדים המובילים באירופה רשמו היום (ג') עליות שערים משמעותיות של עד 2.9% כשלונדון מובילה את המגמה החיוביתביבשת, זאת לאחר נעליה שלילה אתמול עקב חששות מהאטה בצמיחה. בוול סטריט לא התקיים אתמול מסחר לרגל יום העצמאות האמריקני, אך הוא התחדש היום באווירה חיובית גם כן.

רוג'ר בוטל (Roger Bootle) וצוות הכלכלנים שלו ב-Capital Economics ציינו בסקירה כי "צמיחה רב-שנתית חלשה והררי חוב ממשלתי הם פצצת זמן פוטנציאלית המחכה להתפוצץ באיטליה", כותב בוטל בדף מחקר מטעם Capital Economics. בוטל מעריך כי כרגע מדינות כמו יוון, פורטוגל וספרד תופסות את הפוקוס המרכזי באירופה אך איטליה יכולה לעמוד במרכז סיפור החובות האירופי. "אנחנו חושבים שממדי החובות הממשלתיים באיטליה ימריצו בסופו של דבר את השווקים להפנות את המבט לאיטליה והאפשרות לפשיטת רגל מדינתית היא אפשרות ברורה", מוסיף בוטל.

מניות יצרניות הרכב בולטות בעליות חדות. רנו מזנקת 3.7% בגרמניה ופז'ו עלתה 3.6% בבורסה של פריס. מניית BP המשיכה לרכז עניין כשהוסיפה 5% בבורסה של לונדון.

בבריטניה, סקר שפורסם אתמול הראה כי אמון המנכ"לים העומדים בראש החברות המובילות במדינה ירד, זה הרבעון השני ברציפות, לשפל של 12 חודשים, על רקע חשש שבריטניה תיפול למיתון נוסף בשל הקיצוצים בתקציב.

שינוי כיוון בבורסות אסיה: מדד הניקיי בטוקיו עבר לעליות

הבורסות המרכזיות של מזרח אסיה נסחרות היו (ג') בעליות קלות. מדד הניקיי בטוקיו התקדם ב-0.7% לאחר שבבוקר רשם ירידה של 0.9%.

בזירת המאקרו, באוסטרליה דווח היום כי העודף במאזן המסחרי זינק בחודש מאי לכ-1.65 מיליארד דולר אוסטרלי (כ-1.38 מיליארד דולר), גבוה בהרבה מהערכות כלכלנים שעמדו על כ-500 מיליון דולר אוסטרלי. עוד באוסטרליה - הבנק המרכזי החליט להותיר היום את שיעור הריבית על 4.5%.

אתמול ננעלו שוקי אסיה במגמה מעורבת, כאשר השפעתו של דו"ח התעסוקה האמריקני לחודש יוני, אשר פורסם ביום ו' האחרון, עדיין ניכרה בשווקים.

"מחזורי המסחר נמוכים מאוד בגלל החופשה בארה"ב וגם עקב היעדרם של קונים משמעותיים מהשווקים. המשקיעים ממתינים לפרסום נתוני מאקרו חיוביים ולתחילת עונת הדו"חות בארה"ב לפני שיקבלו החלטות על קנייה", אמר לאתר מארקטווטץ' פטר קופלנד, מנהל השקעות בכיר בסידני.