עיתונאי מצרי: "הלוואי עלינו מחירי ירקות ובשר כמו בעזה"

העיתונאי המצרי מוחמד חמדי הציג הנתונים ההשוואתיים על מחירי פירות וירקות ברצועה, הלקוחים מאחד מאתרי האינטרנט של החמאס ■ הנתונים מוכיחים כי המחירים בעזה זולים בהרבה מבישראל ומצרים

העיתונאי המצרי מוחמד חמדי הציג השבוע בעיתונו "רוז אל-יוסף" נתונים המפריכים לחלוטין הטענות על רעב בעזה עקב המצור הישראלי על הרצועה.

למעשה, ההיפך נכון: הנתונים על מחירי פירות וירקות ברצועה, הלקוחים מאחד מאתרי האינטרנט של החמאס, מוכיחים כי הם זולים בהרבה מאשר בישראל ובמצרים. לדברי חמדי, "מצרים היתה מייחלת להימצא במצב של מצור כזה, כדוגמת זה שקיים בעזה".

דוגמאות?

■ מחיר ק"ג אבטיח בעזה הוא פחות מלירה מצרית אחת (0.6829 שקל), בעוד שבמצרים מחירו גבוה יותר מ-2 לירות מצריות. בישראל, נכון למחירי שופרסל היום, עומד מחיר ק"ג אבטיח על 2.99 שקלים.

■ מחיר ק"ג עגבניות בעזה הוא פחות מחצי לירה מצרית (0.3415 שקל), לעומת 1.5 לירות מצריות לק"ג במצרים. המחיר בישראל - 4.99 שקלים לק"ג.

■ מחיר ק"ג תפוחי-אדמה בעזה הוא חצי לירה מצרית, לעומת 2 לירות מצריות במצרים. בישראל - 4.99 שקלים לק"ג.

■ מחיר ק"ג בצל בעזה הוא לירה מצרית, לעומת 1.5 לירות מצריות במצרים. בישראל - 2.99 שקלים לק"ג.

■ מחיר ק"ג שום בעזה הוא 10 לירות מצריות (6.829 שקל), לעומת 15 לירות מצריות במצרים. בישראל - 7.99 שקלים לק"ג.

■ מחיר ק"ג עוף בעזה הוא כ-10 לירות מצריות (6.83 שקלים), לעומת 20 במצרים. בהשוואה לישראל (לא כולל מבצעי "עוף בשקל" של רמי לוי), מדובר במחיר אטרקטיבי לכל הדעות.

■ המחיר הממוצע של ק"ג בשר בעזה הוא 5 לירות מצריות בלבד, לעומת מחיר ממוצע של 60 לירות מצריות במצרים. גם כאן, מדובר במחיר אטרקטיבי בכמה רמות ביחס לכל קצב ולכל סופרמרקט.

■ מחירה של תבנית ביצים בעזה 10 לירות מצריות (6.83 שקלים), לעומת 19 במצרים. בישראל - 9-12 שקלים, תלוי בגודל ובספק.

"אם זה המצב בעזה הנצורה", מסכם העיתונאי המצרי, "אז המצרים שמסייעים להצלת תושבי הרצועה יכולים להתפלל לאללה שינחית עליהם איזשהו מצור שיוביל להפחתת מחירים ויאפשר להם לקנות ביצים, בשר ועוף".