כדורסל: הבקרה תממש בטוחות בסך 725 אלף שקל מעיריית עפולה

זאת בשל חובות של קבוצת ליגת העל הפועל עפולה לשחקנים ולצוות המקצועי, שנגררים מעונת 2009/10; גם בעירוני נהריה פועלת הבקרה לכיסוי החובות לשחקנים

בקרת התקציבים של איגוד הכדורסל הודיעה לעיריית עפולה כי תממש בטוחות בסך 725 אלף שקל תוך, לטובת פירעון חובות לשחקני ומאמני קבוצת הפועל עפולה. לעיריית עפולה ניתנו עשרה ימים כדי להעביר את הסכום, אחריהם תחל הבקרה במימוש הערבויות.

ההודעה באה לאחר שבחודשים האחרונים נתנה הבקרה מספר ארכות לקבוצה להסדיר את חובותיה בגין שכר, ולאחר שהלוואה שהקבוצה היתה אמורה לקבל בסיוע של עיריית עפולה במהלך העונה לא התקבלה עד למועד זה, למעלה מחודש ימים מסיום העונה.

נציג הבקרה התקציבית של איגוד הכדורסל, רו"ח מוטי גולנסקי, מסר: "הבקרה התקציבית נתנה ארכות רבות לקבוצה ולעירייה להסדרת נושא החובות אולם כאשר התברר כי הנושא מתמהמה ולא יוצא לפועל כמתוכנן ואנו נמצאים כבר עמוק בפגרה, לאחר סיום העונה ופיתרון אין, לא נותר לנו ברירה אלא לעשות שימוש בבטוחות שבידנו שנועדו למקרים מעין אלה. אנו נפעל בהתאם להוראות תקנון ביקורת התקציבים ונוודא כי חובות הקבוצה כלפי השחקנים והמאמנים ייפרעו בהקדם. אנו רואים בחומרה את אי עמידת הקבוצה והעירייה בהתחייבויות שנמסרו לנו ערב פתיחת העונה ובמהלך העונה ואף ייתכן כי בימים הקרובים נעביר את הממצאים שבידנו לידי היועץ המשפטי לאיגוד הכדורסל על מנת שישקול נקיטה כנגד הקבוצה בצעדים משמעתיים נדרשים".

הבקרה מנסה בימים אלו לפעול לכיסוי חובותיה גם של עירוני נהריה, קבוצה נוספת ששיחקה בעונה שעברה בליגת העל. מהבקרה נמסר כי גם בנהריה קיימים חובות לצוות המקצועי ולשחקנים בגין העונה שחלפה.