אייפקס מבהירה למבטח שמיר: "תנובה לא על המדף"

אייפקס-פרטנרס פירסמה היום כי קיבלה פנייה בכתב ממבטח שמיר, אך דחתה את ההצעה ■ "תנובה חברה מצוינת עם עתיד מבטיח - אנו בטוחים בהצלחתה" ■ עם זאת, אייפקס הודיעה כי היא ממשיכה לבחון השקעות נוספות בישראל

מבטח שמיר לא הצליחו לחלוב את תנובה מאייפקס: "בהמשך לפניות קודמות בעל-פה של מבטח שמיר אחזקות, שנדחו על-ידי אייפקס פרטנרס, קיבלה אייפקס פנייה בכתב ממבטח שמיר לבדיקת האפשרות לרכוש את החזקותיה של אייפקס בתנובה", עדכנה היום (ד') אייפקס והוסיפה: "אייפקס מעריכה את הבעת האמון של שותפתה, אך החליטה לא להתקדם עם הפנייה הואיל ותנובה אינה מוצעת למכירה".

באייפקס, המנוהלת בישראל על-ידי זהבית כהן, ציינו כי הם מאמינים כי "תנובה היא חברה מצוינת עם עתיד מבטיח", והצהירו על כוונתם להמשיך לעבוד באופן צמוד עם הנהלת החברה והעובדים בארץ.

"במהלך השנתיים וחצי מאז העברת השליטה בתנובה, ההנהלה והעובדים של תנובה, באמצעות עבודתם הקשה והמסורה, חיזקו את פעילויות הליבה והיכולות התפעוליות של תנובה, ואייפקס בטוחה בהמשך הצלחתה של החברה בעתיד", נכתב בהודעת החברה.

עוד נכתב כי "אייפקס פרטנרס מאמינה בשוק הישראלי וממשיכה לבחון השקעות נוספות בישראל".

ממבטח שמיר נמסר בתגובה כי מבטח שמיר משוכנעת שתנובה היא חברה מצוינת עם עתיד מצליח ואנו בטוחים בהצלחתה. מבטח שמיר מאוד מעריכה את העבודה המצוינת שמתבצעת בתנובה ע"י ההנהלה והעובדים. החברה תמשיך לעשות ככול שביכולתה כדי להחזיר את מניות החברה למסחר.

כזכור, ‎‎מאיר שמיר, בעל השליטה במבטח שמיר המחזיקה ב-20.7% מתנובה, הגיש באמצעות מבטח שמיר הצעת רכש למניות קרן אייפקס בתנובה, בתמורה ל-604 מיליון אירו (כ-2.95 מיליארד שקל). ההצעה משקפת לתנובה שווי של 1.35 מיליארד דולר, הגבוה נומינלית ב-36% מהשווי לפיו נרכשה החברה לפני 3 שנים.