לשכת המסחר הטורקית: "הקשר עם ישראל - אסטרטגי וחיוני"

ראשי הלשכה הטורקים נפגשו עם עמיתים ישראלים בכנס בינ"ל בהונג קונג והצהירו: "המגזר העסקי בטורקיה מודאג מהידרדרות היחסים בעלי החשיבות ההיסטורית - יש לפעול מיידית להרגעת המתח"

יש גם קולות אחרים: יו"ר לשכת המסחר הטורקית (TOBB) ריפעת הישארציאוגלו וראשי לשכת המסחר הבינלאומית במדינה (ICC) נועדו בשבוע שעבר בהונג קונג עם עמיתם הישראלי - האלוף במיל. אורן שחור המכהן כיו"ר לשכת המסחר הבינ"ל (ICC) של ישראל והביעו בפניו את החשיבות הרבה שמייחס המגזר העסקי במדינה ליחסים עם ישראל.

"הקשר עם ישראל הוא אסטרטגי וחיוני ויש להשיב את היחסים על כנם לטובת שני הצדדים באופן מיידי לאור חשיבותם ההיסטורית של הקשרים בין המדינות", אמרו הנציגים הטורקים שקראו לשחור לפעול מול ממשלת ישראל להרגעת המתח בין הצדדים.

שחור סיפר היום, כי אמר לעמיתיו הטורקים כי גם עמיתיו בישראל מייחסים חשיבות רבה להשבת היחסים על כנם וכי הוא ער ומכיר היטב את יתרונות הקשר בין הצדדים. "על אנשי העסקים בשתי המדינות לדחוף ולהוביל את מקבלי ההחלטות לשינוי חיובי", אמר שחור.

בלשכת המסחר הבינ"ל בישראל הדגישו עוד כי פניית הטורקים לנציגים הישראלים בעת הכנס בהונג נעשתה על דעת השלטונות באנקרה: "הם הציעו לנו שישראל תמצא דרך להתנצל ואולי אף לפצות את משפחות הנפגעים", ציין שחור שהגיב לדברים ואמר להם, לדבריו, כי יש למצוא פיתרון בדרך של הידברות וכי כל התלהמות תקשורתי בעניין רק מקשה על הרגעת הרוחות.