לין: "תקנת ההחזר הכספי טובות לצרכנים משועממים עם כסף"

גלית אבישי, מנכ"לית "אמון הציבור", בתוכנית של חגי גולן ברדיו 103FM: "מרבית הצרכנים לא ירכשו מוצרים על מנת להחזיר אותם, צריך לזכור שיש סנקציה של 100 שקל או 5% ממחיר העסקה למחזירי מוצרים"

"תקנות חוק ההחזר הכספי טובות לנשים, גברים וילדים משועממים, שיש להם כסף מיותר" - כך אמר היום (ה') אוריאל לין, מנכ"ל איגוד לשכות המסחר, בתוכנית של עורך "גלובס" חגי גולן ברדיו 103FM.

לין הוסיף: "מספיק שמתוך 5 מיליון צרכנים בישראל, רבע מיליון צרכנים ירצו להחזיר מוצרים ולקבל את כספם בחזרה. תחשבו על שדה החיכוכים שייפתח כאן. במדינת ישראל אנחנו מתחילים במגמה מטופשת של עיגון כל דבר בחוק. מדיניות החזרת כסף על מוצרים שימשה עד כה ככלי לתחרות בין הסוחרים, למה לעגן אותה בחוק? מה יעשה סוחר שיחזירו לו מוצר בגלל ירידת מחירים? יקבל את זה?"

לעומת לין, גלית אבישי, מנכ"לית "אמון הציבור", אמרה כי "מרבית הצרכנים לא ירכשו מוצרים על מנת להחזיר אותם. צריך לזכור שיש סנקציה של 100 שקל או 5% ממחיר העסקה, הנמוך מבין השניים, למחזירי המוצרים".

אבישי הביעה צער על כך שהתקנות החדשות לגבי החזר כספי על החזרת מוצרים אינן תקפות לעסקאות צרכניות גדולות, כמו רכישת דירה או הזמנת חופשה בחו"ל.