ב. יאיר משיבה: "אלבוים רצה שנקים לו פרויקט במחיר הפסד"

איש העסקים החרדי מירושלים קרא לכינוס אסיפת בעלי מניות ולפיטורי 14 המנהלים והדירקטורים המקורבים לבעלי השליטה בחברה ■ "כל התקשרויות החברה עם בעלי השליטה נעשו כדין, אושרו על ידי מוסדותיה המוסמכים, ומתפרסמות כנדרש בדיווחיה הציבוריים"

הקרב בין בעלי השליטה בחברת הנדל"ן ב. יאיר למשקיע החרדי מרדכי אלבוים, המחזיק ב-9.7% ממניות החברה, מחריף. בב. יאיר החליטו היום להשיב מלחמה לאיש העסקים החרדי מירושלים, אשר כפי שפורסם אתמול ב"גלובס" , קרא לכינוס אסיפת בעלי מניות ולפיטורי 14 המנהלים והדירקטורים המקורבים לבעלי השליטה בחברה, האחים יאיר ויוסף ביטון.

בהודעה לבורסה שפרסמה היום (ה') החברה, היא טוענת כי מאז שאלבוים הפך לבעל עניין בב. יאיר בחודש פברואר, הוא פנה אל בעלי השליטה מספר פעמים בבקשה שירכשו ממנו את המניות, אולם פניותיו נדחו.

ב. יאיר דוחה את טענות אלבוים, ומבהירה כי "כל התקשרויות החברה עם בעלי השליטה נעשו כדין, אושרו על ידי מוסדותיה המוסמכים, ומתפרסמות כנדרש בדיווחיה הציבוריים". עוד מדגישים בב. יאיר, כי לטענותיו של אלבוים אין כל בסיס במציאות, הנתונים הכספיים שהציג בטענותיו כוזבים, והחברה רואה בו "אחראי לכל נזקיה מהפרסומים המכפישים".

לצד דחיית טענותיו, בב. יאיר מציינים כי אלבוים פנה לחברה בבקשה "כי תקים עבורו פרויקט בנייה במחיר שיסב לה הפסד. בקשה שנדחתה. כן נתבקשה החברה על ידי אלבוים להעסיק אדם מטעמו במשרת מנכ"ל משותף בחברה, כדי שיקבל תשואה על השקעתו בה. גם בקשה זו נדחתה".

לגבי זימון האסיפה שדורש אלבוים, מסבירים בב. יאיר כי הוא "אינו חוקי, מאחר שלא מתקיימים בו תנאי הסף הקבועים בחוק ובתקנות. החזקותיו של אלבוים אינן מקנות לו את הרוב הנדרש להעברת ההחלטות המבוקשות".

דרישה לבדוק הספרים

נזכיר, כי במוקד הדברים שמבקש אלבוים לבדוק, עומדת מערכת ההסכמים המורכבת שבין חברת ב. יאיר לחברות פרטיות שבבעלות משפחת ביטון, שלצד שכר גבוה נהנים גם משכר במסגרת חברות פרטיות שונות שמעניקות שירותים לחברה הציבורית.

אלבוים טוען כי משפחת ביטון משכה מהחברה הנסחרת בבורסה 90 מיליון שקל בין השנים 2006-2009 במשכורות, הטבות ועסקאות בעלי עניין.

על רקע טענות אלה, הוא דורש למנות את רו"ח אבנר נוקראי (בכיר לשעבר במס הכנסה) לתפקיד חוקר שיבדוק את הספרים של ב. יאיר.