האם טוטנהאם תהפוך למרוויחה הגדולה בעולם מחסות חולצה?

חתמה על הסכם בשווי 10 מיליון ליש"ט לעונה הבאה למשחקי הפרמיירליג בלבד, ושואפת לקבל סכום דומה עבור המפעלים האחרים בהם תשתתף; במידה ותצליח, תצטרף לבאיירן וריאל מדריד כמכניסה הגדולה ביותר מחסויות חולצה

קבוצת הפרמיירליג טוטנהאם חתמה על הסכם לחסות חולצה לשנתיים הקרובות עם חברת תשתיות התוכנה Autonomy Corporation PLC. ההסכם יכניס לקופת המועדון הלונדוני סכום בסיס כולל של 20 מיליון ליש"ט (10 מיליון ליש"ט בעונה הבאה), שיוכל לצמוח ב-5 מיליון ליש"ט נוספים בהתאם להצלחות של "הספרס" על המגרש.

הדבר המעניין בעסקה הוא ש-Autonomy תעניק חסות לטוטנהאם אך ורק במשחקי הליגה. הקבוצה כבר החלה במקביל בניסיונות למצוא ספונסרית חולצה למפעלים האחרים בהם היא תתמודד - הגביע האנגלי, גביע הליגה, וכמובן המפעלים האירופיים (תתמודד העונה במוקדמות הצ'מפיונס ליג).

השאיפה של המועדון היא לקבל סכום דומה עבור חסות החולצה גם במפעלים הנוספים, מה שיבטיח לה הכנסה שנתית של 20 מיליון ליש"ט מהיוזמה. הדבר עשוי להקפיץ את טוטנהאם גבוה לתוך רשימת קבוצות הכדורגל באירופה הנהנות מהסכמי חסויות החולצה היקרים ביותר.

נכון לעכשיו, צמרת הרשימה נראית ככה: במקום הראשון באיירן מינכן, שתקבל בעונה הבאה מחברת התקשורת T-Home כ-20.1 מיליון ליש"ט; יחד עם הדאבליסטית הגרמנית ממוקמת ריאל מדריד הספרדית, שמקבלת סכום דומה מסוכנות ההימורים האוסטרית BWIN; אחריה ליברפול, שתקבל כ-18.8 מיליון ליש"ט מבנק סטנדרד צ'ארטרד; אח"כ מנצ'סטר יונייטד (כ-18 מיליון ליש"ט מגוף השירותים הפיננסיים האמריקני AON); ובמקום החמישי מילאן (13 מיליון ליש"ט מחברת התעופה "אמירייטס").

דניאל לוי, היו"ר היהודי של טוטנהאם, הגיב על הסכם חסות החולצה החדש: "אנחנו גאים ש-Autonomy היא השותפה הגלובאלית החדשה שלנו. במשך שנים ארוכות התרשמתי מהצמיחה של החברה הזאת ומהשקפת העולם שלה, אחרי שבעבר הייתי מושקע בה באופן אישי".