לידר: שיכון ובינוי - "הנהנית הגדולה מעליית מחירי הדירות"

האנליסטים מתחילים בסיקור הקבוצה ומעניקים לה מחיר יעד הגבוה ב-27% ממחיר השוק ■ מסבירים: "התנאים הפיננסיים מאפשרים לחברה 'לחמם' את מנועי הצמיחה העתידיים מתחומי האנרגיה והמים"

בלידר שוקי הון כנראה לא משוכנעים יותר מדי מהצהרות שר השיכון והבינוי אריאל אטיאס על ירידה קרובה במחירי הדירות - ומציגים הבוקר (א') תחזית אופטימיות במיוחד למניית שיכון ובינוי מקבוצת אריסון.

בסקירה ראשונה על החברה המתפרסמת, נקבע מחיר יעד גבוה למניה של 9.3 שקלים - המשקף תשואה של 27% על מחירה בשוק כיום.

"אנו סבורים כי מדובר באחת הקבוצות החזקות והיציבות בשוק המקומי, כאשר פעילויותה, הנשענת על גב פיננסי איתן, מגלמות נכון להיום שווי משמעותי, ובמרביתן קיים פוטנציאל ניכר להצפת ערך בטווח ארוך", כותבת לנה איצקוב מלידר. "ההד הרחב שמעורר העניין, יחד עם נסיונות אחרונים להתערבות הרגולטורים בשוק הנדל"ן מובילים אותנו להעריך על קיום חשש מפני התפתחות בועת נדל"ן. עם זאת, אנו סבורים כי מחד, לא נוכל לצפות לעליה מתמשכת במחירי הנדל"ן ומאידך, גם לא נראה ירידות מחירים חדות. וכל עוד זה המצב, שיכון ובינוי תמשיך ליהנות מכך. העובדה שלחברה בנק קרקעות גדול מהווה יתרון, לרבות יכולת לממש את הקרקעות במחירים גבוהים הקיימים היום".

בחברה גם מעודדים מהאג'נדה הסביבתית של שיכון ובינוי אשר מאפשרים לה, כהגדרתם, "לחמם את מנועי הצמיחה העתידיים המגיעים מתחומי האנרגיה והמים, אשר להערכתנו צפויים לקבל משקל ושווי משמעותי בעתיד", ומוסיפים: "אמנם פעילות של תחום הסביבה עדיין אינה תופסת את הנתח הרצוי בשווי החברה, אולם ערכי איכות הסביבה וקיימות מהווים חלק בלתי נפרד מהתנהלות החברה בכל תחומי הפעילות האחרים".

בשבוע שעבר פורסם כי שיכון ובינוי חתמה על חוזה גדול בניגריה בהיקף של כ-290 מיליון דולר.על החוזה חתמה חברת בת של חברת שיכון ובינוי - אס.בי.אי (SBI) תשתיות, חברה בבעלות מלאה של שיכון ובינוי. העבודות כוללות הוספת מסלול נסיעה ( בן 2 נתיבים) ושיקום הכביש הקיים והפיכתו לכביש מהיר, בקטע המרכזי של כביש ILORIN-IBADAN. אורך הכביש כ-52 ק"מ ועבודות השיקום והסלילה יימשכו כארבע שנים.

חוזה זה מצטרף לחוזים אחרים עליהם דיווחה חברת שיכון ובינוי - SBI תשתיות בשנת 2010: פרוייקט שיקום וסלילת שני כבישים באורך כ-135 ק"מ (במימון הבנק העולמי) בקניה בהיקף של כ-210 מיליון דולר ופרוייקט תכנון ושיקום כביש באורך כ-150 ק"מ באזרביג'אן בהיקף של כ-340 מיליון דולר.