40% מצופי המונדיאל צפו לפחות במשחק אחד מחוץ לבית

עם זאת, 90% מצופי המונדיאל העדיפו בדרך-כלל את הספה בסלון ביתם - כך עולה מסקר שערכה הוועדה למדרוג ■ רשות השידור: "הנתונים מוכיחים כי בפועל מספר הצופים בערוץ 1 היה גבוה בהרבה מהנתונים שהתקבלו מהוועדה"

כרבע מהאזרחים היהודים בישראל צפו לפחות פעם אחת מחוץ לבית במשחקי המונדיאל - כך עולה מנתוני סקר שערכה הוועדה הישראלית למדרוג, אשר בחן את תנועת הצופים סביב הגביע העולמי, ושהגיעו לידי "גלובס".

על-פי הנתונים, 64% מהמשתתפים בסקר צפו לפחות פעם אחת בשידורי המונדיאל. 40% מהם צפו לפחות במשחק אחד מחוץ לבית. מבין אלה שיצאו מביתם, 47.6% יצאו במיוחד כדי ליהנות ממשחק.

נתון משמעותי אחר שעולה מהסקר הוא כי ל-41% מהצופים במונדיאל יש ממיר HD. עם זאת, רק 0.2% מ-510 הנשאלים המהווים מדגם מייצג ענו כי הם בוחרים לצפות בגלל השידור ב-HD בלבד.

באופן טבעי, משחקי ספורט הם משדרים שלא נהוג להקליט, ואכן הבדיקה מוכיחה זאת - 80.7% אינם מקליטים כלל משחקים.

עם זאת, יש קשר ברור בין צפייה במשחקים לבין חיבור טכנולוגי - 82% מהצופים במונדיאל מחוברים לטלוויזיה רב-ערוצית עם ממיר דיגיטלי. 1% בלבד צופים במונדיאל באמצעות ממיר DTT.

נתח הצפייה העיקרי הוא מהבית - 90% מצופי המונדיאל העדיפו בדרך-כלל את הספה שלהם בסלון.

הוועדה למדרוג, בראשותה של ד"ר יפעת בן-חי-שגב, החליטה להוציא לפועל את הסקר בעקבות טענות של מוטי שקלאר, מנכ"ל רשות השידור, שטען כי נתוני הצפייה לא משקפים את תוצאות האמת.

הוועדה בדקה היכן פיזית צופים אותם חובבי כדורגל שיוצאים את ביתם. 2.6% מהנשאלים אמרו כי את רוב המשחקים הם רואים בפאב או במסעדה. נתון מעניין הוא כי לא פחות מ-2.2% צפו במשחקים בדרך-כלל בעבודה. 12% מהנשאלים צפו בבית חברים, שכנים או קרובים.

על-פי הסקר, בני המשפחה הם האנשים שהכי כיף לצפות איתם במונדיאל. 52% נוהגים לצפות במשחקי הכדורגל עם בני הבית. 18% אוהבים לארח חברים או קרובים, ו-30% צופים לבד.

הסקר גם בחן על-פי מה נבחרים המשחקים בהם מעדיפים לצפות. 42% בוחרים במשחקים לפי הקבוצות, ו-28% צופים בלי קשר לקבוצה שמשחקת. 25% בוחרים את המשחקים על-פי שעת השידור, ואילו 3.3% נותנים או נכון יותר נותנות את גורלן בידי אחרים והשיבו - "לפי מה שהחליטו לי".

52.1% מהנשאלים צופים במשחקי המונדיאל בקבוצות של בין 2 ל-4 אנשים, ואילו 14.6% צופים בקבוצות של בין 5 ל-7 אנשים.

מרשות השידור נמסר בתגובה: "הנתונים העולים מהסקר רק מחזקים את טענות רשות השידור באשר לעובדה שנתוני הרייטינג לא שיקפו נאמנה את אחוז הצופים בשידורי המונדיאל, וכי בפועל מספר הצופים בערוץ 1 היה גבוה בהרבה מהנתונים שהתקבלו מהוועדה למדרוג".

22
 22