זירת המט"ח: הדולר היציג נותר יציב על 3.866 שקלים, האירו נפל 1%

ברקליס משנים כיוון: כבר לא מעריכים שהדולר יחצה את ה-4 שקלים ■ איתן אדמוני: הדולר ימשיך לדשדש ברמות המחיר הנוכחיות עם נטייה קלה להיחלשות נוספת מול השקל

התחזיות המדאיגות באשר לחובות הבנקים בגוש האירו עושות את שלהן ומורידות היום את ערכו של המטבע האירופי בקרוב ל-1% אל מול השקל. בנק ישראל קבע לפני זמן קצר את השער היציג על 4.86 שקלים. אל מול הדולר מאבד האירו 0.5% מערכו ונסחר סביב 1.26 דולר לאירו. הדולר שמר על יציבות מול השקל ושערו היציג נקבע על 3.866 שקלים.

אנליסטים במחלקת הניתוח הטכני של ברקליס משנים כיוון והם כבר לא מעריכים שהדולר יחצה את ה-4 שקלים. כך עולה מסקירה עדכנית שהוציאו האנליסטים ללקוחותיהם, אשר הגיעה לידי "גלובס" ופורסמה אתמול.

בשלהי מאי העריך ברקליס כי הדולר יעלה מעל 4 שקלים עקב השלמת תבנית היפוך שנקראת "ראש וכתפיים". הדולר היה אז ברמה של כ-3.82 שקלים והוא אכן עלה קרוב ל-3.9 שקלים. ואולם, בברקליס מצננים כעת את ההתלהבות בנוגע לדולר.

"נראה כי הראלי בדולר-שקל משתהה וכי המסחר בצמד המטבעות עלול ליפול ולבטל את תבנית ראש וכתפיים אשר נוצרה", כותבים האנליסטים בסקירתם. "ישנה התנגדות פיבונאצ'י ב-3.95 שקלים וסטייה דובית, מה שמרמז על מסחר תחום ואולי אף חזרה לבחינת ממוצע נע 200 (השוכן ב-3.766 שקלים - ה.ק.). תמיכת קו מגמה שוכנת ב-3.83 שקלים והיא מגבילה את הירידות. זוהי הזדמנות אחרונה להגיע ל-3.94 שקלים, אך גם מהלך כזה ישמש את המוכרים".

איתן אדמוני, מנהל מחלקת המט"ח בבנק ירושלים, מעריך בסקירתו השבועית כי הדולר ימשיך לדשדש בשבוע המסחר הקרוב ברמות המחיר הנוכחיות עם נטייה קלה להיחלשות נוספת מול השקל. אדמוני נוקב בטווח המסחר הצפוי לדעתו לשבוע הקרוב - בין 3.843 ל-3.906 שקלים לדולר.

בדסק המט"ח של הראל פיננסים מעריכים הבוקר כי אם השוק ימשיך להראות את המחזורים הדלילים שאפיינו את המסחר בשבוע שחלף, הרי שנוסיף לראות תנודתיות נמוכה במסחר במט"ח בשוק המקומי, למורת רוחם של הסוחרים.

בנק ישראל פרסם היום את הפרוטוקולים של ישיבת הריבית האחרונה שלו, במסגרתה הותיר הבנק את הריבית על כנה בשיעור של 1.5%. בהודעת בנק ישראל נאמר כי "על פי מכלול הגורמים, בהינתן הנתונים הנוכחיים, טווח העליות הצפוי הוא בין 1% ל-1.5% בריבית בנק ישראל במהלך שנים עשר החודשים הבאים".

[לאתר המט"ח]