כלל פיננסים מוריד המלצה לבזק במחיר יעד של 9.7 ש' למניה

הורדת ההמלצה - מ"תשואת יתר" ל"תשואת שוק" ■ האנליסט צחי אברהם: "גם בזק לא תוכל להיחלץ ללא פגע מהשינוי בדמי הקישוריות והורדת הציפיות מפלאפון" ■ בזק צפויה להציג רבעון שני סולידי עם שיפור קל בלבד של 1.7% ו-1.6% בהכנסות וב-EBITDA

בכלל פיננסים מתייחסים הבוקר (ב') לנעשה בבזק : האנליסט צחי אברהם מוריד את המלצתו למניית החברה ל"תשואת שוק" מ"תשואת יתר" ואת מחיר היעד ל-9.7 שקלים למניה לעומת מחיר יעד קודם של 10.4 שקלים למניה.

לדעת אברהם, גם בזק לא תוכל להיחלץ ללא פגע מהשינוי בדמי הקישוריות והורדת הציפיות מפלאפון, משנת 2011 והלאה, פוגעת במנוע הצמיחה המרכזי של החברה ובמחיר היעד. הטנגו האינסופי שמנהלות בזק והרגולטור צפוי לשוב עם "הופעות" חדשות כבר בקרוב ובראש מכירה סיטונאית של קווים, תעריפים חדשים, העלאת תמלוגים וניסיון של הממשלה לדחוף את בעלת ה"טנק הסובייטי" לעבר השקעה בסיב אופטי עד הבית.

אברהם מסביר כי בהנחה שהרפורמה המוצעת בדמי הקישוריות אכן תעבור, החברה סופגת פגיעה דרך פלאפון אבל מרוויחה בפעילות הקווית מירידת המחירים בעלות השיחה מקווי לסלולר, שיעודדו שיחות קוויות ויורידו את עלות החשבונית הכוללת. עם זאת, שני הצדדים אינם שווים. בזק נפגעת באופן ישיר בפעילות הסלולר הצומחת שלה ומקבלת עידוד עקיף בלבד בתחום הקווי שמצוי במגמת שחיקה ארוכת טווח.

להערכת אברהם, פלאפון תציג כיוון שלילי ב-2011, כאשר ה- EBITDA של פלאפון מהווה כבר 40% מזה של קבוצת בזק והוא וצפוי לרדת בשיעור של 8.6% ולתרום לשחיקת ה- EBITDA הכולל של הקבוצה ב5.5%.

נקודות חולשה נוספות על פי אברהם: ראשית, ועדת חייק צפויה להמליץ על מכירה סיטונאית של קווים ואולי גם ירידת מחירים. מכירה סיטונאית היא רוח גבית למתחרים ותפגע בהכנסות של בזק דרך שחיקת הכנסות הטלפוניה, ניתוק הקשר ללקוח והגבלת הצמיחה באינטרנט. שנית, חברת החשמל: גזירת הסרט של ראש הממשלה ושר התקשורת נועדה להכניס מתחרה ו/או ללחוץ על בזק לשדרג את רשת ה-NGN המתוכננת שלה כך שתחבר גם את הבית בקו אופטי; ושלישית, חוק ההסדרים צפוי לכלול העלאת התמלוגים מ1% ל-2.5% בעלות של מעל ל-125 מיליון שקל לשנה עבר בזק, סיכון שטרם תומחר.

בנוגע לרבעון השני, מעריכים בכלל פיננסים כי בזק צפויה להציג רבעון סולידי עם שיפור קל בלבד של 1.7% ו-1.6% בהכנסות וב-EBITDA בהתאמה מול הרבעון השני של 2009.