גורם בוועדת נאמן: "הגבלת שכר הבכירים - לא ישים"

(עדכון) - הוועדה לבחינת שכר הבכירים קיימה היום דיון נוסף לאחר שאתמול דחה רה"מ נתניהו את הגשת מסקנותיה ב-3 חודשים ■ גורם בוועדה ל"גלובס": "לא נחולל מהפכה; נסתפק בפתרון נקודתי"

משרד המשפטים, הרשות לניירות ערך והמועצה הלאומית לכלכלה ינסו להגדיר ב-3 החודשים הקרובים מה זה שכר ראוי, כך סוכם היום (ב') בדיון נוסף שקיימה הוועדה הממשלתית לבחינת שכר הבכירים בראשות שר המשפטים יעקב נאמן.

"כניעת שרי הממשלה לדרישת נאמן ונתניהו להאריך ב-3 חודשים את עבודת הוועדה לשכר הבכירים מוכיחה כי זו ממשלה השומרת מכל משמר על קומץ עשירים בעוד שהיא מתעמרת בבעלי השכר הנמוך", אמרה ח"כ שלי יחימוביץ', יוזמת החוק הפרטית להגבלת שכר הבכירים בעקבות החלטת הממשלה להתנגד ליוזמתה.

שר המשפטים, שביקש ארכה של 3 חודשים כדי לסיים את עבודת הוועדה, הבהיר היום כי הוא מתכוון להביא החלטות קונקרטיות בפרק הזמן הנוסף שביקש. שר הרווחה, יצחק הרצוג (עבודה) איים הבוקר להתפטר מהוועדה אם היא לא תספק פתרון לבעיה.

"אם אראה שהוועדה גוררת רגלים, לא מקבלת החלטות ולא מצביעה על מתווה לפתרון, אשקול את צעדיי ואת המשך חברותי בוועדה", מסר הרצוג ל"גלובס".

כמו כן, התחייב יו''ר מועצה הלאומית לכלכלה, יוג'ין קנדל, לסיים עד אמצע אוגוסט את בניית מסד הנתונים לגבי שכר הבכירים במשק. המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, אבי ליכט, התחייב לצעד אופרטיבי נוסף: מיפוי וניתוח כל החלופות שהוצעו בוועדה ובחינה בראייה הקבילות המשפטית של כל אחת.

גורם בוועדה מסר ל"גלובס" כי נראה שבשלב זה הוועדה תציע פתרון נקודתי לנושא ו"לא תרצה לחולל מהפכה בדיני התאגידים של מדינת ישראל". לדבריו, "הכיוון הוא יותר חיזוק מעמד האורגנים בתאגיד; מודל או נוסחה שתגביל את שכר הבכירים - לא נראה בעיני רוב חברי הוועדה כדבר ישים".