תקנות ההחזר הכספי: ניתן יהיה להחזיר בגדים ונעליים תוך 48 שעות

זאת בניגוד לכוונה המקורית לאפשר השבת פריטי ביגוד והנעלה רק תוך 24 שעות מאז נקנו ■ ח"כ אורית נוקד: "הדבר יקל מאוד על הצרכנים"

בניגוד לכוונה המקורית לאפשר השבת פריטי ביגוד והנעלה רק תוך 24 שעות מאז נקנו, בתמורה לקבלת החזר כספי - קובעות תקנות ההחזר החדשות זמן כפול להשבתם: עד 48 שעות.

כזכור, התקנות עברו ביום שלישי האחרון את הרף הסופי בוועדת הכלכלה, בתום מרתון דיונים שנפרש על פני השבועות האחרונים. עבור מרבית המוצרים והשירותים המפורטים בהן - בין היתר ריהוט, ציוד לבית ולגן, מכשירים חשמליים, שירותי תקשורת, מנויים שונים ועוד - נקבע פרק זמן של 14 יום המאפשרים לצרכן להתחרט ולקבל את כספו חזרה.

במקרה של ביגוד והנעלה, נקבע בתחילה הזמן באופן חריג על 24 שעות בלבד - זאת בשל החשש לניצול לרעה ולבישה חד-פעמית של בגדים, לצורך אירוע למשל, בטרם יושבו לחנות.

נציגי הסוחרים ביקשו להחריג את הענף הזה, ומנגד היו מי שהתרעמו על משך הזמן המוגבל, שמרע למשל עם יושבי הפריפריה שעבורם אזורי הקניות עשויים להיות נגישים פחות - ולבסוף נמצאה פשרה בדמות יומיים מלאים בהם ניתן להחזיר את המוצרים.

"ממש בסיום הדיון הוחלט על הארכה של 24 שעות", מספרת סגנית שר התמ"ת, ח"כ אורית נוקד, שעומדת מאחורי ניסוח התקנות 5 שנים לאחר שעבר החוק המדובר. "הדבר יקל מאוד על הצרכנים, ויינתן להם פרק זמן נוסף בו יוכלו להחליט האם להחזיר את הבגד אותו רכשו, או להשאירו אצלם".

כבר בימים הקרובים יופיעו התקנות ברשומות, ובעוד 3 חודשים הן עתידות להיכנס לתוקף.