אדסמרקט של אילן שילוח גייסה 17 מיליון דולר מקרן ויולה

הגיוס של חברת הפרסום המבוסס תוצאות באינטרנט נעשה לפי שווי של 75 מיליון דולר (לפני הכסף) עם הגנות והתאמות תשואה מסוימות, כך שלאחר הגיוס החברה מגיעה לשווי של 80 מיליון דולר

3 שנים מאז שהוקמה, אדסמרקט, חברת הפרסום המבוסס תוצאות באינטרנט של הפרסומאי אילן שילוח, מגייסת 17 מיליון דולר מקרן הפרייבט אקוויטי ויולה.

הגיוס נעשה לפי שווי של 75 מיליון דולר (לפני הכסף) עם הגנות והתאמות תשואה מסוימות, כך שלאחר הגיוס החברה מגיעה לשווי של 80 מיליון דולר.

ההסכם נחתם בראשית יולי, וסגירת העסקה צפויה להתרחש במהלך החודש.

‏מתוך סכום ההשקעה, 12 מיליון דולר ישמשו לרכישת מניות אדסמרקט, ו-5 מיליון דולר יושקעו בחברה.

בעקבות ההשקעה, שילוח, שמשמש גם כיו"ר החברה, יחזיק ב-29%; קרן ויולה תחזיק ב-21%; קבוצת דרוקר-אורזל וקבוצת טרלובסקי יחזיקו כל אחת ב-16%; וקבוצת מויאל תחזיק ב-9%, בדיוק כמו עובדי אדסמרקט. בעקבות ההשקעה, אסנת רונן והראל בית-און, שותפים בוויולה, יצטרפו לדירקטוריון החברה.

את אדסמרקט הקימו ב-2007 עופר דרוקר, שמכהן כמנכ"ל; עדי אורזל, מנכ"ל החברה-הבת אקסטנד ומשנה למנכ"ל; וכפיר מויאל, דירקטור בחברה.

אדסמרקט פועלת במגוון קטגוריות, בהן תוכן סלולרי, משחקים, תעופה ותיירות ותוכנה. כמו כן מפעילה החברה רשת פרסום דיספליי (באמצעות אקסטנד), ואף פועלת בתחום ה-‏SEM‏ (שיווק במנועי חיפוש) וברשתות חברתיות. החברה מעסיקה כ-140 עובדים, 120 מתוכם יושבים בישראל.

‏לדברי החברה, היא צפויה לסיים את 2010 עם הכנסות של 80 מיליון דולר, גידול של 33% בהשוואה לשנה הקודמת. החברה פעילה גם בשוק האירופי, ולפני כשנה נכנסה לשוק הדרום-אמריקני ולארה"ב.

לדברי רונן, "קרן ויולה סימנה את תחום הפרסום והמדיה באינטרנט כמעניין במיוחד להשקעה, בגלל הצמיחה הגבוהה שמאפיינת אותו בשנים האחרונות והמעמד הגלובלי המיוחד שרכשה ישראל בתעשייה זו".

‏שילוח הוסיף כי "מצאנו בוויולה שותפים מנוסים, שיובילו יחד איתנו את החברה ויסייעו לנו להשיג את יעדינו גם בעתיד. השקעתה של ויולה באדסמרקט תתמוך בהמשך צמיחתה של החברה, ותשמש לביסוס כניסתה לשווקים חדשים ובראשם השוק האמריקני, בין היתר על-ידי הרחבת מערך השיווק וגיוס עובדים חדשים". ‏‎‎‏