רשת טויס אר אס נערכת למלחמה בזירת המחיר

משיקה סניף דגל בסינמה סיטי בראשל"צ בהשקעה של 6 מיליון שקל ■ סיימה את המחצית הראשונה של 2010 עם הכנסות של 104 מיליון שקל ■ מנכ"ל פישמן רשתות: "בעיני הצרכן אנו נתפסים כיותר יקרים, אך בפועל זה לא כך"

רשת הצעצועים טויס אר אס משיקה סניף דגל בסינמה סיטי בראשון-לציון, בהשקעה של 6 מיליון שקל. 1.5 מיליון שקל מתוכם הושקעו על-ידי הספקים, והיתר על-ידי הבעלים, קבוצת פישמן רשתות.

מדובר בסניף המשתרע על שטח של 1,800 מ"ר בשתי קומות, ומעניק חוויית קנייה ייחודית בכל קטגוריה. בסניף מוצבים שני דינוזאורים ענקיים בגובה 5.5 מטר, והוא כולל גם פינת צפייה לסרטי דיסני, פינת הפעלה לפעוטות הכוללת גם מקלדות קומפי לשימוש, אפשרות למשחקי Wii, פינת ניגון בגיטרה ועוד.

הסניף בסינמה סיטי יחליף את סניף הרשת בחונים קונים בראשון-לציון. סניף נוסף שייסגר הוא הסניף בחוצות המפרץ, שיוחלף בסניף חדש בצומת אדמירליטי בקריות.

רשת טויס אר אס רשמה במחצית הראשונה של 2010 ירידה 9% במכירות שהסתכמו ב-104 מיליון שקל, לעומת הכנסות של 114 מיליון שקל במחצית הראשונה 2009. בשנת 2009 עמד מחזור המכירות של הרשת על 229 מיליון שקל.

מקור 48% ממכירות הרשת הן בצעצועים, 20% במוצרים לתינוקות, 14% בתחום המולטימדיה, והיתר ממכירות של מתקני ספורט לחצר, ביגוד לילדים ועוד.

"הרשת היתה במצב לא טוב בסוף 2009. היא עברה רה-ארגון, וכל ההנהלה שלה הוחלפה. התחושה שלנו היא שהרשת לא נתנה ללקוח את מה שהמותג טויס אר אס אמור לתת - שזה חוויית שירות, מגוון נכון וחדשני ותמחור נכון. כתוצאה מכך המותג נחלש", מסביר אירי שחר, מנכ"ל פישמן רשתות.

* איבדתם לקוחות למתחרים?

"הרשת איבדה את כוחה והיתה בפירוש פחות אטרקטיבית ללקוחות. אנחנו מחזירים עטרה ליושנה דרך שדרוג ושיפור איכות השירות וחוויית הקנייה, התאמת המגוון לצורכי הקהל ושמירה על מובילות וחדשנות בשוק, תוך כדי הידוק היחסים המסחריים ושיתוף-פעולה עם הספקים. אנחנו צופים כי המחצית השנייה של השנה תהיה הרבה יותר טובה מהמחצית הראשונה. יש למותג המון כוח ועוצמה שלא נוצלו עד היום".

* שוק הצעצועים לא הולך לכיוון של מחיר?

"השוק הלך לאוריינטציה של מחיר, נדחף כלפי מטה כמו שקרה במזון. אבל זה גם מוריד מהצרכן את ההנאה שבקנייה. אף אחד לא נכנס ל'כפר השעשועים' ונהנה מהקנייה, וטויס אר אס לקחה על עצמה להפוך את הקנייה לבילוי והנאה. אנחנו עובדים מאוד קשה כדי להיות אטרקטיביים במחיר, ונגיע לשם".

* תורידו מחיר?

"כן. נטפל בתפיסת המחיר. בעיניי הצרכן אנחנו נתפסים כיותר יקרים, למרות שבפועל זה לא היה כך, וזאת עקב שימוש במבצעים שמערבים כמות ומחיר. נפעל להוריד מחירים ונמשיך להיות רשת שיש בה מגוון רחב ביותר של מבצעים ביחס לכל רשת מתחרה".

פישמן רשתות רכשה באחרונה את רשת הדיסקאונט לצעצועים "הפיראט האדום", אך שתי הרשתות מנוהלות בנפרד.

אליעזר פישמן הוא בעל השליטה בעיתון "גלובס".