הרפורמה הפיננסית לקראת אישור סופי; 3 רפובליקנים תומכים

תמיכתם של השלושה מעניקה לתומכי החוק את 60 הקולות להם הם זקוקים בכדי שהחוק יעבור מהסנאט לשולחנו של הנשיא, ברק אובמה

הדמוקרטים בסנאט מתכננים לקיים השבוע הצבעה סופית לאישור הרפורמה בפיננסים, וזאת לאחר ששלושה רפובליקנים הוסיפו את תמיכתם להצעת החוק.

"נסיים לעבוד על הצעת החוק הזו בשבוע זה על מנת להבטיחה שהגנות אלו לוול סטריט יהיו במקומן בהקדם האפשרי", אמר הארי ריד, המנהיג הדמוקרטי בסנאט.

החקיקה, שבאה בתגובה למשבר הפיננסי, אוסרת על מוסדות נוטלי פיקדונות לבצע מסחר נוסטרו (בהון שלהם), מקימה סוכנות להגנה פיננסית על צרכנים שתפקח על שיווק מוצרי אשראי כמו משכנתאות וכרטיסים, ומאפשרת לממשל לתפוס מוסדות חשובים מבחינה מערכתית כדי לחסלם בצורה מסודרת.

הסנטורים הרפובליקנים סקוט בראון, אולימפיה סנואו וסוזן קולינס, הכריזו אתמול על תמיכתם ברפורמה. מהלך זה מעניק לתומכי החוק את 60 הקולות להם הם זקוקים בכדי שהחוק יעבור מהסנאט לשולחנו של הנשיא, ברק אובמה. זאת, בהנחה שכל הדמוקרטים יצביעו בעד. דמוקרט אחד, בן נלסון, אמר אתמול לעיתונאים שהוא טרם החליט.

בראון שיבח את הצעת החוק, שמגדירה סוגים מסויימים של מסחר, מגבירה את השיקוף ושמה סוף לתמיכת הממשל בחברות פיננסים גדולות. "בעוד שברור שהיא לא מושלמת, אני חושב שצריך להבטיח שלא יהיו לנו אותן בעיות שהיו בעבר". סנואו אמרה שהצעת החוק "נוקטת צעדים חיוניים בכדי ליישם רפורמה רגולטורית משמעותית, ליצור הגנות איתנות על הצרכנים ולהשיב את האמון מערכת הפיננסית האמריקנית".