סיבוב שני: חברות הסלולר יגיבו בשנית על הפחתת הקישוריות

במשרד התקשורת ייפגשו מחר עם פרטנר וסלקום במסגרת התוכנית להפחית את דמי הקישוריות, וביום ה' עם פלאפון ■ המשרד נענה לבקשת החברות על רקע טענותיהן שלא ניתן להן מספיק זמן להציג תגובה לתוכנית

אנשי אגף הכלכלה במשרד התקשורת ייפגשו מחר (ד') עם החברות הסלולריות פרטנר וסלקום במסגרת התוכנית להפחית את תעריפי קישור הגומלין בסלולר. ביום ה' צפוי המשרד להיפגש עם חברת פלאפון.

בכך נענה המשרד לבקשת החברות על רקע טענותיהן שלא ניתן להן מספיק זמן על מנת להציג את תגובתן לתוכנית. המפגשים שנערכו בשבוע שעבר היו בהשתתפות אנשי חברת הייעוץ הבינלאומית NERA וכעת הדיונים יהיו אך ורק בנוכחות אנשי אגף כלכלה ומשרד התקשורת, והם נועדו לתת לחברות אפשרות להביע את עמדתן על השלכות הרוחב של המהלך עליהן ועל שוק התקשורת כולו.

כזכור, העניק שר התקשורת משה כחלון שלושה שבועות לחברת NERA לתקן את השגיאות, במידה והתגלו, בעבודה שעשתה. NERA טענה להגנתה שחלק מהטעויות שעליהן הצביעו החברות הסלולריות נובעות מכך שהן העבירו לה נתונים חלקיים בלבד ולא שיתפו פעולה באופן מלא. הערכות במשרד התקשורת הן שבמידה ויתגלו טעויות הרי שמשמעותן תוביל לעדכון לא משמעותי של התעריף שקבעה שעומד על 4.14 אג' לדקה.

החברות הסלולריות תקפו את מסקנותיה של NERA מכל כיוון והציגו תמונה לפיה המחיר על פי עבודתה של NERA, בתיקון הטעויות, אמור להביא את התעריף ל-12 אג' ומעלה.
גם חוות הדעת של אסף כהן, סמנכ"ל כלכלה במשרד התקשורת, תעמוד מחר לביקורת במסגרת המפגש עם החברות. כהן, סמך ידו על עבודתה של NERA וצירף חוות דעת מפורטת שהשורה התחתונה שלה היא שהנזק שייגרם לחברות הסלולריות קטן יותר מהנזק שנגרם להן בהפחתה האחרונה שחלה בתעריפי קישורי הגומלין ב-2005. זאת על רקע הרווחיות שלהן שהשתפרה בצורה משמעותית מאז ומהעובדה שידעו לפצות את עצמן היטב.