ראסל: "תהיה קריסה הרסנית של השוק שתזעזע את אמריקה"

ריצ'ארד ראסל, שזכה לכינוי 'נביא הזעם של המשבר', חוזר בהצהרות דרמטיות: "עד סוף השנה המפולת תשנה את השווקים עד ללא הכר - צאו לגמרי מממניות, הימנעו מהלוואות מזומן פזיזות ופשוט מיכרו הכל כדי להשיג נזילות"

"אני צופה קריסה הרסנית של שוקי המניות שתזעזע את אמריקה", במילים אלו פותח ריצ'ארד ראסל, מחבר הניוזלטר המפורסם "Dow Theory Letters", ומי שזכה לכינוי 'נביא הזעם של המשבר הנוכחי' את העדכון האחרון שפירסם אתמול למשקיעים. ראסל צופה כי עד סוף השנה הנוכחית המפולת תשנה את השווקים עד ללא הכר.

ראסל, שהזהיר לפני כשבועיים מכניסה של וול סטריט לשוק דובי, ממליץ למשקיעים לצאת לגמרי משוק המניות, להימנע מלקחת הלוואות מזומן פזיזות, לחסל את החובות הפתוחים ולהנזיל את כל הנכסים הקיימים בידי המשקיעים. "תעשו לעצמכם טובה, ואפילו ספרו לכל חבריכם - שפוט תהדקו את החגורה ותתכוננו כי ימים סוערים לפנינו", אמר ראסל. "תגידו לכל מי שאתם מכירים למכור כל דבר שאפשר במטרה להגדיל את הנזילות - כי אתם תצטרכו אותה", לדבריו. "האמינו לי, אתם לא תזהו את המדינה עד סוף השנה, אם ישאלו אתכם 'מי אמר לראסל'? - תגידו ש'השווקים אמרו לו'".

ראסל, שכבר ידוע בהצהרות ובהתבטאויות דרמטיות ובוטות, מתבסס כידוע בין היתר בניתוחיו על ניתוח טכני - תיאוריית הדאו של צ'ארלס דאו מהמאה ה-19. בחודש שעבר הוא טען כי "אנחנו נמצאים באחת הבועות הגדולות ביותר בהיסטוריה של שוק המניות האמריקני, והתוצאות שלה יהיו הרסניות - שוק דובי העוצמתי ביותר מאז שנות ה-30 של המאה הקודמת, ואולי אפילו גרוע מכך". לדבריו אז, "השוק נאחז בשבבי אופטימיות על בסיס יומי, שבועי וחודשי - שמונעים ממנו להתפרק לחלוטין. מדובר בשלב נוסף במפולת הסופית".