זוג גברים תובע את רד מחשבים: פוטרנו בשל נטייתינו המינית

התביעה: "כחודשיים לאחר שאיתן זכה לקידום הודיעה לו החברה על פיטוריו, ולמחרת הודיעה הנתבעת גם לאריה כי הוא מפוטר" ■ רד מחשבים: "איתן התפטר מיוזמתו, ואילו אריה פוטר עקב בעיות אמינות; כלל לא ידענו שהם זוג"

בני-זוג הומוסקסואלים מתל-אביב הגישו לבית הדין האזורי לעבודה בעיר תביעה כספית בסך כ-290 אלף שקל נגד מעסיקתם, חברת רד תקשורת מחשבים, בטענה כי החברה פיטרה אותם מעבודתם בשל נטייתם המינית ולאחר שהתגלה לה כי הם בני-זוג.

באמצעות עוה"ד נאור ירון, גלעד כצמן, עדי קרמר ולימור רשף, טוענים התובעים, אריה ואיתן לזבין, כי "כחודשיים לאחר שאיתן זכה לקידום בעבודה הודיעה לו החברה על פיטוריו, וביום המחרת הודיעה הנתבעת גם לאריה כי הוא מפוטר".

לדברי בני-הזוג לזבין, ההודעה על פיטוריהם נפלה עליהם כרעם ביום בהיר, והיא "נעשתה מיד לאחר שנודע לרד תקשורת על היותם בני-זוג".

"פיטוריהם של התובעים" נטען בתביעה, "מנוגדים לחוק ומהווים אפליה פסולה, בוטה ואסורה, וכל זאת בשל העדפתם ו/או נטייתם המינית. כל הליך פיטוריהם של התובעים היה פסול מיסודו, ובעיקר פיטוריו של איתן, שהיה עובד ותיק ומוערך בנתבעת".

עוד נכתב בכתב התביעה כי "מצופה היה מחברה מסוגה של רד תקשורת כי תגלה נאורות ופתיחות ותנהג בסובלנות בכל הקשור לנושא, ולא תפטר את בני-הזוג לזבין ממניעים מפלים וחשוכים, שאין להם כל קשר עם כישוריהם ואין להם מקום בחברה דמוקרטית מתוקנת".

טרם הוגש כתב הגנה.

מחברת רד תקשורת מחשבים המסר בתגובה: "התובעים בנו בתביעתם סיפור שאין לו קשר למציאות. איתן התפטר מיוזמתו, ואילו אריה פוטר עקב בעיות אמינות קשות ולאחר שהתגלו שקרים בקורות-החיים שמסר לחברה".

בנוסף נמסר מהחברה כי "כלל לא ידענו שהיה בין אריה ואיתן קשר של בני-זוג".