מתאוששים? מספר העיקולים בארה"ב צפוי לעבור את המיליון

נתוני סוכנות RealtyTrac מראים כי כמעט 528 אלף בתים עוקלו על ידי המלווים בששת החודשים הראשונים של השנה, לפי קצב זה יש סך העיקולים השנה עלול לעבור את רף ה-900 אלף עיקולים בשנת 2009

מעל מיליון משקי הבית אמריקניים צפויים לאבד את בתיהם השנה, זאת כאשר מספר גדול של לווים עדיין מתקשים לעמוד בתשלומי המשכנתאות שלהם.

כמעט 528 אלף בתים עוקלו בארה"ב על ידי המלווים בששת החודשים הראשונים של השנה, לפי קצב זה יש סך העיקולים השנה עלול לעבור את רף ה-900 אלף עיקולים בשנת 2009, כך עולה מנתונים שפורסמו היום (ה') על ידי סוכנות RealtyTrac.

אם אכן תחזית זו תתממש, "זה יהיה שיא חסר תקדים", אמר ריק שרגא, סגן נשיא ב-RealtyTrac. "לשם השוואה, נתוני ההיסטוריה מלמדים אותנו כי הלווים עיקלו כ-100 אלף בתים בשנה".

הזינוק במספר העיקולים משקף את הדינאמיקה של משבר המשכנתאות שמצד אחד, נותנת בחודשים האחרונים רשום כי היא אכך עברה, אך עדיין משאירה סימנים קשים בשוק הדיור.

הקצב בו בתים חדשים מפגרים בתשלומים ונכנסים לתהליך של העיקול הואט כאשר הבנקים ממשיכים לתת ללווים עוד הארכות להישאר בבתיהם ולא מוסיפים שפע של נכסים מעוקלים על השוק. מצד שני, יש המלווים שמאיצים את תהליכי העיקול במטרה לנקות את הספרים שלהם.

נתוני סוכנות הנדל"ן עוד מראים כי מספר משקי הבית שקיבלו מכתב אזהרה מעיקול במחצית הראשונה של השנה טיפס ב-8% לעומת התקופה המקבילה אשתקד, אך ירד 5% בהשוואה לששת החודשים האחרונים של 2009.

בסך הכל, כ-1.7 מיליון בעלי בתים קיבלו אזהרה בנושא עיקול, בין החודשים ינואר ליוני. זה משקף יחס של 1 מתוך 78 בתים בארה"ב.