גולדמן זאקס שוב הופך תחזיות: צפי לנפילת הדולר כנגד האירו

על פי התחזית ל-6 חודשים יזנק האירו ל-1.35 דולר לעומת התחזית שפורסמה ב-9 ביוני אז צפו כי האירו יפול ל-1.15 דולר ■ עם זאת, צופים כי האירו יפול בשלושת החודשים הקרובים ל-1.22 דולר

מהפך שני תוך חודשיים בהערכות של גולדמן זאקס על הדולר. עתה צופים הכלכלנים של בנק ההשקעות כי עד ינואר יפול הדולר כנגד האירו על רקע ההאטה בצמיחה בארה"ב. רק ביוני עוד העריכו בגולדמן זאקס כי הדולר יזנק לשיא של 7 שנים.

בגולדמן זאקס צופים כי האירו יפול בשלושת החודשים הקרובים ל-1.22 דולר לפני שישוב ויעלה ל-1.35 דולר בטווח של 6 חודשים ול-1.38 דולר בטווח של השנה הקרובות, כך כתבו הכלכלנים באימייל ששלחו אתמול ללקוחותיהם. האירו נסחר כעת ברמת שיא של החודשיים האחרונים ב-1.276 דולר, כך שבשלושת החודשים הקרובים צפוי ליפול האירו בכ-4.4% אך בטווח של 6 חודשים הוא צפוי לזנק כנגד הדולר ב-5.7%.

התחזית של הבנק לשישה חודשים הופכת את הפוזיציה שפירסם ב-9 ביוני, אז חזו הכלכלנים כי האירו יפול תוך לשפל של 7 שנים ויגיע לרמה של 1.15 דולר בטווח של 3 ו-6 חודשים, וזאת לעומת תחזית קודמת, הדומה לתחזית הנוכחית, שהיתה לעלייה לרמה של 1.35 דולר.

בבנק העלו את התחזית גם להתחזקותו של הין, וכעת הם צופים כי הין היפני יטפס לרמתו הגבוהה ביותר מאז שנת 1995 כנגד הדולר. הערכות אלו נובעות מהנסיגה של גולדמן מהצפי לעליית הריבית בארה"ב וההיתכנות הנמוכה להתערבות במסחר במט"ח מכיוונה של יפן.

עוד העריכו בגולדמן כי האירו ייחלש באופן משמעותי לרמה של 1.27 פרנק שוויצרי בשלושת החודשים הבאים בשל היות הפר"ש safe haven בעבור מי שבוחר לצאת מהשקעה בגוש האירו.

"האטה בצמיחה בארה"ב, נתונים מאקרו כלכליים סבירים בגוש האירו ופחות הפרעות פוליטיות ופיסקאליות ממה שחששנו היתוו את השינוי באופן החשיבה בשבועות האחרונים. ההאטה בפעילות בארה"ב הינה תחילתה של תקופה שתמשך כ-4 רבעונים, עד למחצית השניה של 2011".

האנליסטים העריכו כי האירו צפוי להיחלש ברבעון הקרוב כאשר הפופולריות של חלק ממדינות הגוש פוחתת ובשוק ממתינים להשפעה שתהיה לתוצאות מבחני הלחץ הנערכים ל-91 מהבנקים הגדולים בגוש אשר יפורסמו ב-23 ביולי. "יידרשו לנו עוד מספר חודשים עם נתונים ופעילות חזקים, לפני שנהיה מוכנים להשמיע את האמרה - הכל נקי - בקשר לעניינים הפיסקאלים באירופה" כתבו האנליסטים.