התחרות גוברת: פלאפון מפשטת מסלולים ועוברת למחיר קבוע

בשונה מפרטנר, פלאפון מציעה תוכניות תעריפים הכוללות סבסוד מכשירים אך גם התחייבות למשך 18 חודשים ■ שירות SMS אינו חלק מהחבילה - יעלה 57 אג' להודעה - סכום גבוה בעשרות אחוזים מהמקובל

האם אנו עדים לניצני תחרות מתגברים בשוק הסלולר בעקבות הרפורמות המתוכננות? היום (ה') משיקה חברת פלאפון מסלולי שיווק חדשים במסגרת המעבר המסתמן של החברות למדיניות תעריפים של תשלום קבוע עבור סל שירותים.

יממה לאחר המהלך של פרטנר (שנאלצה אף להקדים את העלאת סרט הפרסומת שלה לטלוויזיה, לאחר שכנראה קיבלה מידע מוקדם על המהלך של פלאפון), מודיעה פלאפון על השקת שני מסלולים פשוטים וקלים לתפיסה, שבהם הושם דגש על קביעת מחיר נמוך כולל סבסוד מכשיר חדש והתחייבות ל-18 חודשים (בפרטנר המסלולים החדשים לא כוללים התחייבות ואין סבסוד מכשיר בחבילה).

החבילות של פלאפון מוצעות בשני מסלולים בלבד: מסלול של 179 שקל שנקרא "מדברים חופשי פלוס", ובו מציעה שיחות חופשי בתוך רשת פלאפון עד 3,000 דקות, 200 דקות שיחה לכל הרשתות, מכשיר מתנה בחיוב זיכוי מלא, חבילת גלישה ותוכן בנפח MB5, גלישה חופשית בפורטל פלאפון, שירות שיר בהמתנה מתנה וגיבוי ספר טלפונים מתנה. המכשירים המוצעים בחבילה הם NAITE Samsung, 2730 Nokia, LG פופקורן, C5130 Samsung. נציין כי שירות SMS אינו חלק מהחבילה ומחיר הודעה אחת בלבד יעלה למצטרפים החדשים 57 אג' לדקה. סכום גבוה בעשרות אחוזים מהמקובל בשוק.

בחבילה השנייה, שנקראת "מדברים חופשי בגדול", המחיר הוא 279 שקל לחודש, כולל מכשיר מתקדם מתנה בחיוב זיכוי מלא (מגוון מכשירים בהם: iPhone 3Gs 8GB שיושק בפלאפון ביום א', 900 Black Berry Bold, Nokia E75 ועוד) שיחות חופשי ברשת עד 3,000 דקות, 400 דקות לכל היעדים, חבילת גלישה ותוכן בנפח MB5, גלישה חופשית בפורטל פלאפון, וכן שירות 'שיר בהמתנה' ו'גיבוי ספר טלפונים' מתנה.

בשתי התוכניות ניתן להוסיף 19.9 שקל ולקבל חבילת גלישה ותוכן בנפח של 1 ג'יגה, כולל חבילת המוזיקה של פלאפון, ערוצי טלוויזיה ותוכנת ניווט.

כאמור, סמיכות השקת שתי התוכניות במקביל מעידה על כך ששתי החברות ידעו אחת על מהלכי רעותה. המהלכים של שתי החברות יגררו גם את סלקום להגיב, משום שכנראה ש-3 חברות הסלולר הגדולות מעריכות כי לא יהיה מנוס מהיערכות לקראת השינויים הרגולטוריים שמתכוון משרד התקשורת להכניס לשוק הסלולר, ובהם הפחתת דמי קישוריות, הכנסת מפעילים נוספים, ביטול קנסות היציאה והקטנת תקופת ההתחייבות.