מד"א תובעת 2.5 מיליון שקל מ"ישראל היום" בגין לשון הרע

זאת בגין "מסע הכפשות" נגד האגודה ונגד המנכ"ל אלי בין, שנוהל בסדרת כתבות בהובלת העיתונאי מוטי גילת

אגודת "מגן דוד אדום" (מד"א) תובעת את עיתון "ישראל היום" ב-2.5 מיליון שקל בגין לשון הרע. התביעה הוגשה לבית משפט השלום בתל-אביב נגד מה שמכונה על-ידי העיתון "מסע הכפשות" שניהל העיתון במהלך השנה האחרונה נגד מנכ"ל מד"א, אלי בין, והנהלתו.

מדובר ב-7 כתבות לפחות שנכתבו בעיתון בהובלת העיתונאי מוטי גילת, ולצדן גם טורים שכתב וראיון ששודר ברדיו, אשר העלו את חמת הארגון. העיתון גם נדרש לפרסם הבהרה.

על-פי התביעה שהוגשה באמצעות עו"ד יעקב וינרוט, "העיתון מעיד על עצמו שהינו בעל עקרונות. עקרונות מוצהרים אלה כוללים בין היתר את ההתחייבות 'לומר את האמת ישר ולעניין', 'להיות הוגנים ומאוזנים' ו'לבדוק עובדות - ואם טעינו נתקן'. למרבה הצער, נעלמו כל העקרונות הללו מסדרת הכתבות שפורסמו ביחס לאגודת מגן דוד אדום.

"כתבות אלה, שהוכתרו בשם המחייב 'תחקיר', לא היו אלא מסע הכפשות מכוון, מגמתי ומשולח רסן באגודה ובעומדים בראשה. במחי קולמוס הפכו הכתבות את מד"א מארגון עתיר הישגים והצלחות לגוף מושחת ומסואב, המשמש כלי שרת בידי מנכ"ל תאב פרסום ובצע".

על-פי כתב התביעה, "בחלק מהמקרים זכו הפרסומים להבלטה מיוחדת בעמוד הראשון של העיתון, בשער המוסף ובגוף הכתבה. כל זאת, נזכיר, בעיתון המתהדר בתפוצתו הגדלה. בנוסף, מפורסם העיתון גם באינטרנט, דבר המרחיב את תפוצתו.

"פרסום הדברים הביא לפגיעה בשמה הטוב של התובעת, אגודת מגן דוד אדום. מדובר בפגיעה חמורה במיוחד דווקא נוכח תחום עיסוקה של האגודה והעובדה שהיא מתקיימת בין היתר מתרומות, ופעילותה מבוססת על גיוס מתנדבים. במעשים הללו, שנעשו על-ידי הנתבעים, נגרם נזק שקשה להפריז בחומרתו למוניטין ולשם הטוב של התובעת".