הנפקה שנייה בגודלה השנה בארה"ב: סמארט גייסה 660 מ' ד'

החברה היא יצרנית של לוחות אינטראקטיביים חכמים הנמצאים בשימוש בכיתות ואולמות הרצאות מזה שני עשורים ■ סמארט טכנולוג'יס הונפקה לפי 17 דולר והחלה להיסחר היום בנאסד"ק בירידה של כ-2%

סמארט טכנולוג'יס גייסה 660 מיליון דולר ובכך הפכה להנפקה השנייה בגודלה שבוצעה השנה בארה"ב. החברה היא יצרנית של לוחות אינטראקטיביים חכמים הנמצאים בשימוש בכיתות ואולמות הרצאות מזה שני עשורים. בהמשך השבוע צפויה החברה להשלים את ההנפקה ולגייס יותר ממיליארד דולר.

החברה שבסיסה בקלגרי הנפיקה 38.8 מיליון מניות מסוג A לפי מחיר של 17 דולר המשקף לה מכפיל רווח (לפני הוצאות מימון) של 18.4, זאת לאחר שבתשקיף הציעה רק 35.3 מיליון מניות לפי מחירים שנעו בין 16-18 דולר. סמארט טכנולוג'יס מפדיון ההנפקה, בעוד שבעלי מניות אחרים כגון אינטל ו-Apex אשר מכרו מניות בהנפקה יקבלו את יתרת תמורת ההנפקה, כך עולה מדיווחי החברה ל-SEC. התמורה שתתקבל בחברה תשמש אותה להחזר חובות ולרכישות עתידיות, כך עולה מהתשקיף.

בזמן שמדד ה-S&P500 זינק בחודש האחרון ב-6.3%, התעורר גם שוק ההנפקות הראשוניות בארה"ב ועלה לרמתו הגבוהה ביותר מאז שנת 2007 ברבעון האחרון, זאת למרות שהנפקות מרחבי העולם בוטלו בהיקף הנרחב ביותר מאז קריסת ליהמן בראדרס ב-2008.

"ראינו את הגידול בתאבון לסיכון וזה בהחלט טוב גם לשוק ה-IPO. ענף ההי-טק היה אחד החזקים בשוק והוא צריך להיות גם מועדף בתחום ההנפקות" אמר ג'וסף גרנר מחב' ניהול ההשקעות אמרלד.

את ההנפקה הובילו החתמים של מורגן סטנלי, דויטשה בנק ורויאל בנק אוף קנדה.

מניית סמארט טכנולוג'יס תתחיל להיסחר היום בבורסת הנאסד"ק תחת הסימול: STM, כמו כן תיהיה המניה רשומה למסחר בבורסה של טורונטו וסימולה יהיה שם SMA.

ההנפקה הגדולה ביותר שבוצעה השנה בארה"ב היתה של חברת אואזיס פטרוליום שגייסה 676 מיליון דולר ביוני. בסה"כ הגישו 88 חברות תשקיפים לקראת גיוס לרשות ני"ע בארה"ב לפיהם מבקשות החברות למכור מניות בתמורה לכ-23 מיליארד דולר.