ויסקונסין חוזרת לוועדת העבודה? נחתמה הצעת חוק חלופית

ועדת העבודה הכינה תרגיל חדש לאוצר: הצעת החוק קובעת כי למדינה אחריות להגברת התעסוקה ולשילובם בשוק העבודה של מקבלי הגמלאות, אך זאת מבלי להטיל את האחריות בידי חברות פרטיות

אחרי שוועדת העבודה והרווחה של הכנסת קברה את תוכנית ויסקונסין באופן סופי באפריל האחרון, התוכנית חוזרת בקרוב אל הכנסת באמצעות חוק ההסדרים.

על פי הערכות, ייתכן כי במשרד האוצר יבקשו לדון בתוכנית במסגרת ועדת הכספים ולא בוועדת העבודה, אולם יו"ר ועדת העבודה, חיים כץ (ליכוד), צפוי להתנגד לכך.

היום (א') הכינה ועדת העבודה תרגיל חדש לאוצר: כל חברי הוועדה מכל הסיעות הפוליטיות, חתמו על הצעת חוק שמהווה תוכנית אלטרנטיבית לויסקונסין. הצעת החוק קובעת כי למדינה אחריות להגברת התעסוקה ולשילובם בשוק העבודה של מקבלי הגמלאות, אך זאת מבלי להטיל את האחריות בידי חברות פרטיות.

על-פי התוכנית, כל מובטל יהיה זכאי לתכנית קידום אישית תוך התחשבות מרבית במצבו המשפחתי ובצרכיו; לשירותים תומכי עבודה ובהם הכשרה מקצועית, השלמת השכלה, מימון מלא של הוצאות נסיעות, והחזר הוצאות טיפול בילדים עד גיל 12. בנוסף, כל משתתף ששולב בעבודה יהיה זכאי לליווי במשך שלוש שנים לפחות במקום העבודה החדש, לרבות קבלת מענק התמדה.

חברי ועדת העבודה גיבשו את התוכנית בין היתר בשיתוף האגודה לזכויות האזרח.