פרולור מעדכנת: התחלת ניסוי שלב II בבני אדם להורמון הגדילה

תוצאות ניסוי שלב I בבני אדם הראו פוטנציאל להוריד את תדירות ההזרקה הנדרשת מפעם ביום לפעמיים בחודש בלבד ■ מנכ"ל פרולור: "תוצאות הבטיחות בניסויים הפרה-קלינים ובניסוי שלב I היו מעודדות"

הצלחה גדולה לחברת פרולור הישראלית, הנסחרת במקביל גם בנאסד"ק: החברה הודיעה היום (ד'), טרם פתיחת המסחר בניו יורק, על התחלת ניסוי שלב II בבני אדם להורמון הגדילה ארוך הטווח hGH-CTP. פרולור מנוהלת על ידי שי נוביק ויו"ר הדירקטוריון שלה הוא פיליפ פרוסט, בעל המניות הגדול ביותר בחברה ויו"ר טבע.

hGJ-CTP הינו הורמון גדילה ארוך טווח שפותח בשביל ילדים ומבוגרים בעלי חוסר בהורמון גדילה, במטרה לאפשר להם להזריק את ההורמון פעם בשבוע או שבועיים ובכך להחליף את הצורך בהזרקה יומית של הורמון גדילה רגיל.

הניסוי ייערך בכ-14 מרכזים ב-6 מדינות ויבדוק את בטיחות ויעילות מינונים שונים של hGH-CTP המוזרקים בתדירות של פעם בשבוע ופעם בשבועיים לחולים אשר מטופלים בזריקות יומיות של הורמון גדילה. תוצאות ניסוי שלב I בבני אדם הראו פוטנציאל של גירסת הורמון הגדילה של פרולור להוריד את תדירות ההזרקה הנדרשת של הורמון הגדילה מפעם ביום לפעמיים בחודש בלבד.

אברי הברון, מנכ"ל החברה, מסר עם פרסום ההודעה כי "אנו חושבים שתוצאות הבטיחות והפעילות הביולוגית בניסויים הפרה-קלינים ובניסוי שלב I בבני אדם להורמון הגדילה ארוך הטווח hGH-CTP היו מעודדות ואנו מתחילים עכשיו את ניסוי שלב II, אשר אנו מקווים יאפשר להתכוונן על המינון הנכון שבו נשתמש בניסוי שלב III".

הברון הוסיף כי "טיפול בהורמון גדילה מצריך שנים רבות של הזרקות יומיות. מבוגר בן 30 אשר אובחן כבעל מחסור בהורמון גדילה יצטרך להזריק כ- 16,000 זריקות עד גיל 75, וילד הזקוק לטיפול בהורמון גדילה יצטרך להזריק כ-3,000 זריקות עד הגיעו לגיל 18. אנו מקווים שנוכל להציע לחולים אלו אלטרנטיבה טובה יותר".