"מחירי הבתים בישראל גבוהים ב-13% מהממוצע ההיסטורי"

כך על פי מיכאל שראל, ראש אגף כלכלה ומחקר בהראל פיננסים ■ ה-Economist הציע מדד העורך השוואה של היחס של מחירי הבתים למחירי השכירות כיום לעומת הממוצע ההיסטורי של יחס זה

עוד סימן לבועת הנדל"ן? מיכאל שראל, ראש אגף כלכלה ומחקר בהראל פיננסים מתייחס היום (ג') בסקירתו השבועית למדד לבחינת רמת מחירי הבתים במדינות שונות, אותו הציע ה-Economist.

המדד עורך השוואה של היחס של מחירי הבתים למחירי השכירות כיום לעומת הממוצע ההיסטורי של יחס זה. עבור ישראל, כך על פי שראל, מחירי הבתים בישראל גבוהים ביחס לממוצע ההיסטורי ב-13%, אולם פער זה גבוה יותר ברוב המדינות האחרות במדגם.

דיור
 דיור

אמש נחשף ב"גלובס" כי בנק ישראל ממשיך להתמקד בשוק הנדל"ן, ומבקש מהבנקים דיווחים במתכונת מורחבת לגבי פעילותם בתחום המשכנתאות. מתכונת הדיווח הקיימת גובשה ב-2000, ובבנק ישראל חשים כי היקף הדיווח אינו מספיק רחב בכדי להבין את המגמות והתהליכים בשוק.

"לאור השינויים שחלו בשוק ההלוואות לדיור בשנים האחרונות הוחלט להרחיב את מתכונת הדיווח על הלוואות לדיור. הדיווח המעודכן מתייחס הן להלוואות למטרת מגורים הן להלוואות בביטחון דירת מגורים", כותב המפקח על הבנקים, רוני חזקיהו, למנכ"לי הבנקים.