גבר הורשע באונס כי הציג עצמו כרווק יהודי - למרות שהיה נשוי וערבי

הנאשם נדון לשנה וחצי מאסר ‏בפועל ■ השופטים: ‎‎‏"אכן אין בפנינו מעשה אינוס 'קלאסי' כוחני, ועל-פי עדות המתלוננת הובהר כי המעשים בוצעו בהסכמתה - אלא שהם הושגו במירמה ובהסתמך המתלוננת על מצג-שווא" ‏

‎‎גם יחסי מין בהסכמה בין בוגרים עלולים להסתיים במאסר. גבר נשוי שהציג עצמו כרווק בפני אישה, שהיתה מעוניינת בקשר משמעותי, הורשע באונס ונידון למאסר בפועל בשל מצג-השווא שהציג לאישה.

‏סבאר קאשור הורשע במסגרת הסדר טיעון בביצוע אונס ומעשה מגונה, כשהציג את עצמו בפני המתלוננת כרווק יהודי המעוניין בקשר משמעותי, בעוד שלמעשה היה נשוי וערבי.

‏בית המשפט המחוזי בירושלים גזר עליו אתמול (ב') עונש של שנה וחצי מאסר ‏בפועל, שנתיים וחצי מאסר על-תנאי וקנס בסך 10,000 שקל.

"אין חולק כי הנאשם ביצע במתלוננת עבירת אינוס, בכך הודה ובשל כך אף הורשע בדין", כתבו השופטים צבי סגל, משה דרורי ויורם נועם. "אכן אין בפנינו מעשה אינוס 'קלאסי' - כוחני, ועל-פי עדות המתלוננת הובהר כי המעשים בוצעו בהסכמתה, אלא שהם הושגו במירמה ובהסתמך המתלוננת על מצג-שווא. אלמלא סברה המתלוננת כי הנאשם הוא רווק יהודי המעוניין בקשר משמעותי, היא לא היתה משתפת עמו פעולה", הבהירו השופטים.

‎‎אטימות אנושית

‏לפי כתב האישום, קאשור פגש את המתלוננת ברחוב בירושלים, הציג עצמו בפניה כרווק יהודי והציע ללוות אותה אליו לבניין. בעקבות המצג השיקרי שהציג בפניה הסכימה המתלוננת להתלוות אל קאשור, ובעת שעלו במעלית לקומה העליונה בבניין, קיימו השניים יחסי מין בהסכמה. לאחר שבעל את המתלוננת וביצע בה מעשים מגונים, עזב קאשור את הבניין והותיר אותה עירומה בקומה העליונה.

‏במסגרת גזר הדין התייחס בית המשפט גם לתחושותיה של המתלוננת לאחר שהנאשם עזב: "אין לדעת ואין להבין עד תום כיצד חשה המתלוננת לאחר שעזב הנאשם את הבניין והותירה מאחור - עירומה. מהלך ההתפכחות מהונאה שכזאת ודאי אינו קל, מצריך הוא תעצומות נפש ואמונה בטוב שעוד צופן העתיד. בעשותו כן, הפגין הנאשם אטימות אנושית בסיסית כלפי קורבנו, כמו אך היה בגדר אמצעי לסיפוק יצריו בעבורו, לא יותר". ‏‎‎‏(תפ"ח 561/08). ‏‎‎‏