אקזיטים נוסח היזם אודי פוזיס: טמפונים וחטיפי אנרגיה

יזם יצרנית הטמפונים רוזתם, שיגרוף מעל 20 מיליון דולר ממכירתה לעל-בד, מכר בעבר לעלית את מותג הבריאות "אנרג'י" תמורת 5.5 מיליון דולר

עסקת מכירת רוזתם, יצרנית ומשווקת הטמפונים, לחברת על בד לפי שווי של 65 מיליון דולר, מהווה אקזיט נאה לשני היזמים שהקימו אותה לפני יותר מחצי יובל.

רוזתם הוקמה בשנת 1982 בידי אודי פוזיס ורמי קלוגר, שני יזמי תעשייה מסורתית בוגרי הטכניון. לאורך השנים הצליחה החברה להפוך לספק בלעדי של הרשתות הפרטיות הגדולות בארה"ב, ולקחת נתח שוק משמעותי בשוק הטמפונים האמריקני. במשך תקופה זו השקיע פוזיס ברוזתם עשרות מיליוני שקלים, ובתקופות בהן פעילותה הואטה, הוא אף העמיד ערבויות אישיות לבנקים שמימנו את החברה.

על פי הערכות, מחזיק כיום פוזיס בכ-70% מהבעלות על רוזתם, כאשר קלוגר מחזיק בכ-25%. חברת עדיגר של רואה החשבון יצחק סווארי וצבי יוכמן מחזיקה ביתרת המניות.

על בד, יצרנית המגבונים ממושב משואות יצחק, רכשה כאמור את החברה, כולל התחייבויותיה לבנקים ולבעלי המניות. כך, שמלבד החזר הלוואות בעלים בהיקף של 11 מיליון דולר שהועמדו לחברה, צפוי לקבל פוזיס עם השלמת העסקה כ-21 מיליון דולר. קלוגר עתיד ליהנות מתשלום של כ-7.5 מיליון דולר עבור חלקו בחברה.

לפוזיס, 57, ישנם עסקים נוספים מלבד רוזתם, אשר העיקרי שבהם הוא הפצת תרופות למוסדות רפואיים (קופות חולים, בתי מרקחת ועוד). מכירת רוזתם היא לא האקזיט הראשון שלו: בשנת 2002 רכשה עלית את יבואנית מוצרי הבריאות פארמה גרין, אשר פיתחה בין היתר את חטיף הבריאות אנרג'י. פוזיס החזיק 50% בחברה (בדומה למנכ"ל מוטי כהן), שנמכרה לעלית תמורת 5.5 מיליון דולר.