HOT: בורר קבע כי על החברה לשלם סכומים גבוהים לאקו"ם

פסק הבורר ניתן בקשר לקביעת מנגנון לחישוב התמלוגים השנתיים בגין השימוש ביצירות שזכויותיהן מוגנות ע"י אקו"ם ■ HOT: "להערכתנו מדובר בסכום בעל השפעה משמעותית על תוצאותינו הכספיות, ובכוונתנו לערער על פסק הבורר"

חברת הכבלים HOT פרסמה היום (ג') הודעת אזהרה. החברה דיווחה לבורסה כי אתמול (ב') התקבל בידה פסק בורר, שניתן במסגרת בוררות שהתנהלה בינה לבין אקו"ם (אגודת קומפוזיטורים, מחברים ומו"לים למוזיקה בישראל) בקשר לקביעת מנגנון לחישוב התמלוגים השנתיים בגין השימוש ביצירות שזכויותיהן מוגנות על-ידי אקו"ם.

פסק הבורר מקבל באופן עקרוני את מתווה המודל לצורך חישוב התמלוגים שהוצג על-ידי אקו"ם בכתב התביעה, זאת למעט שינויים מסוימים.

עוד נקבע כי המודל האמור לחישוב יחול גם לעניין תשלום הפרשי תמלוגים בגין שנים קודמות, וזאת החל מיום 1 בינואר 2003, וכי חישוב ההפרשים ייערך בין הצדדים בדרך מוסכמת.

בהתאם להסכם הבוררות שנחתם בין HOT לבין אקו"ם קיימת לצדדים זכות לערעור על פסק הבורר בפני הרכב של 3 בוררים.

עוד נאמר בהודעת HOT כי "החברה לומדת את פרטי פסק הבורר, את המשמעויות הכספיות ואת השלכותיו האפשריות על החברה, לרבות על דו"חותיה הכספיים לרבעון השני הצפויים להתפרסם בחודש אוגוסט 2010.

"על-אף שטרם בוצע תחשיב ממצה בנושא, להערכת החברה מדובר בסכום מהותי מאוד ובעל השפעה משמעותית על תוצאותיה הכספיות, ובכוונתה לערער על פסק הבורר.

לאחר לימוד הנושא עם יועציה המקצועיים, תפרסם החברה דיווח משלים אודות החשיפה הכספית הקיימת לחברה", לשון ההודעה.