תשובה נאבק בהעלאת תמלוגי הגז: שכר את היח"צן רונן צור

בעל השליטה בקבוצת דלק לא מחכה למסקנות ועדת ששינסקי ומתכוון להיאבק בכוונת האוצר להעלות את התמלוגים למדינה על תגליות הגז ■ צור: "נחשוף מידע שיצביע על הנזק שייגרם בטווח הארוך משינוי כללי המשחק רטרואקטיבית"

יצחק תשובה, בעל השליטה בקבוצת דלק, מגביר את המאבק בכוונת משרד האוצר להעלות את התמלוגים למדינת ישראל מתגליות הגז העתידיות. תשובה שכר את שירותיו של איש יחסי הציבור רונן צור כדי לסייע לקבוצה במאבק, עוד לפני שוועדת ששינסקי הבוחנת את העניין תפרסם את מסקנותיה.

צור אמר היום (ד') לגלובס" כי כבר בשבוע הבא הוא יחשוף מידע שיצביע על הנזק שייגרם בטווח הארוך כתוצאה מכוונת האוצר להעלות את התמלוגים למחיר הגז הישראלי ביחס לחלופות. לדבריו, "נציג את הנזק העצום שייגרם משינוי כללי המשחק באופן רטרואקטיבי".

לפי הערכות בשוק, בידיו של הצוות ששכר תשובה בראשותו של צור קיים מידע שיחשוף כי באופן אבסורדי באם תתממש כוונת האוצר - הגז הישראלי לא יהיה משתלם להפקה במקרה שיאושרו הרפורמות.

בנוסף לצור, תשובה מעסיק גם לובסיטים שפועלים בכנסת ומנסים לשכנע מטעמה של קבוצת דלק את חברי הכנסת שלא להצביע בעד העלאת התמלוגים.

על-פי הערכות, הלוביסטים שפועלים בנושא לא גרמו לשינוי מערך הלובינג של קבוצת דלק, אלא הם פועלים במסגרת הפעילות השוטפת של מערך הלובינג של תשובה, בנוסף ליועצים כלכליים שהקבוצה מעסיקה בשוטף.

צור מסר היום ל"גלובס" כי הצוות בראשותו כבר קיבל הדים מאנשי עסקים ומגורמים פוליטיים בעלי השפעה בארה"ב, שמביעים כעס על כך שישראל מתכננת "לשנות את כללי המשחק", ואף מתכננים לנקוט צעדים כדי להבהיר את ההשלכות ארוכות-הטווח שעלולות לפגוע בסחר בין ישראל לארה"ב.