כואב, אבל ממשיכים

"כוכב נולד", ד' 21:00, ערוץ 2 ■ וגם: הסרטים שמשודרים הערב ולא כדאי להחמיץ

אם הסכסוך התקשורתי בין יהודה פוליקר לגל אוחובסקי היה לא יותר מתרגיל ביחסי ציבור שנועד לרתק אותי הערב (ד') אל המסך - הרי שהוא הצליח מעל למשוער. אין סיכוי שאחמיץ את מפגש הפסגה הזה, שמסעיר לא רק את חברי הקהילה ההומו-לסבית, אלא כמעט כל קורא עיתונים ממוצע.

למי שאיכשהו הצליח להחמיץ את העניין, נגלה שמעל דפיו של "ידיעות אחרונות" (והרי כל סכסוך טוב זקוק לבמה מכובדת) התנהלה סוג של מלחמה: פוליקר טען כי אוחובסקי היה שותף לניסיון "אאוטינג", שנועד להוציא אותו מהארון בפומבי, ואילו אוחובסקי טען כי להד"ם, אדרבה, היה זה פוליקר עצמו שהיה אמור לצאת מהארון במופע מיוחד אחרי הרצח בבר-נוער - וקיבל רגליים קרות ברגע האחרון.

לכאורה, זה היה אמור להיות עוד ערב ב"כוכב נולד", כזה שבו אמן מקומי מוכר, יש שיאמרו "גדול", מגיע לערב מחווה, ושיריו מבוצעים בפי המתמודדים בתחרות. אבל אירועי היציאה מהארון (בינינו, זה קצת קשקוש: המדינה הזאת קטנה מכדי לשמור בה סודות) והסכסוך הזה הסיטו את העניין מהמוזיקה וימקדו את תשומת-הלב במפגש הטעון בין פוליקר ואוחובסקי.

אז מה יהיה שם הערב? האם יתפייסו השניים וייפלו איש על צוואר רעהו? האם תירשם קרירות מנומסת? האם נהיה עדים לתקרית בשידור חי? מוקדם לדעת. מה שבטוח הוא שהרייטינג, כנראה, ירקיע שחקים.

סרטים שחבל להחמיץ הערב

עוד ערב שבו ערוצי הסרטים מפצים על לוח שידורים משמים. נתחיל ב-HOT: הוט אקשן ישדר ב-22:00 את "כלבי אשמורת", הסרט ששם את קוונטין טרנטינו על המפה והפך מהר מאוד מסרט לאייקון אופנה. הרווי קייטל הוותיק החזיר לחיים בעזרתו את הקריירה הקולנועית שלו (שנמשכה עם טרנטינו ב"ספרות זולה" והמשיכה לשגשג מאז), האלימות הפכה מתופעה חברתית למוצר קולנועי אסתטי, וטרנטינו הפך לגאון, שיכול לביים אפילו ורסיה מודרנית לסרטי קונג-פו ולקצור את תשואות המבקרים.

למי שבכל זאת רוצה להיזכר שמדובר בסרט, עם עלילה וכו', הרי שיש כאן שוד יהלומים שמלכד סביבו חבורה של פושעים קשוחים, עד לרגע שבו הכול משתבש, כאשר אחד מהם מלשין למשטרה.

בהלך-רוח אחר לגמרי, אפשר לעבור בסיום הסאגה האלימה הזאת היישר אל אלימות מסוג אחר. זאת שרודפת את הילארי סוונק הנפלאה ב"בנים אינם בוכים" (הוט דרמה, 23:30). סוונק בדמותה של נערה שמנסה לחיות כנער, עד שסודה נחשף והיא נרדפת ומוקעת.

רומנטיקה בכיף

ביס 1 בחרו ללכת הערב על האופציה הרומנטית, אולי כהכנה לט"ו באב. זה מתחיל בסדר עם "אישה יפה" (19:29, וכן אני יודע, זה ממש עכשיו, אבל הי, ראיתם את הסרט הזה לפחות 5 פעמים, כך שלא תהיה לכם בעיה להצטרף באמצע), וקצת מתקלקל בהמשך עם "כלה להשגה" (21:30) - קומדיה חביבה אך מטופשת, שבה הת'ר גראהם אמורה לשמש כשושבינה בחתונת חברתה, והכל מסתבך.

הערב מתרומם בחזרה עם "האחת והיחידה" (23:07) - קומדיה מעט איטית על שני אחים שחברותם נפגעת כשלחייהם פולשות האויבות מהמין הנשי. לא בדיוק סרט מופת, אבל בהחלט משהו שאחריו אפשר ללכת לישון עם חיוך.