מנכ"ל בזק אבי גבאי תוקף: "אילן בן-דב עושה ספין מכוער נגדנו"

גבאי תוקף את יו"ר פרטנר על רקע הדיון על הקישוריות ■ גבאי: "לא נממן את החובות של בן-דב" ■ פרטנר: "תגובת מנכ"ל מונופול בזק מוכיחה את טענתנו כי היא הנהנית העיקרית מהמהלך - על חשבון הלקוחות"

אבי גבאי מנכ"ל בזק תוקף בחריפות את אילן בן דב היו"ר והבעלים של חברת פרטנר בשל התקפותיו וההשתלחויות האחרונות שלו בבזק . בן דב תקף אישית ובאמצעות שלוחיו, ירון זליכה ועו"ד דודי תדמור, את בזק, במסגרת ראיונות עיתונאים אחרונים שנתנו, בעיקר על רקע העובדה שמי שעשויה להרוויח מהפחתת תעריפי קישורי הגומלין היא בזק וחברות הטלפוניה הנייחת.

לפי אבי גבאי, "פרטנר עושה ספין מכוער ובמקום להתמודד בנושא הקישוריות ומול הרגולטור הם החליטו להעביר את האש לחזית של בזק ולדבר על בזק". לדבריו, הספין התחיל בכך שפרטנר, בוועדת כלכלה וגם במקומות אחרים, דיברו על הרווח של בזק מהפחתת הקישוריות; והמשיך בכך ששני יועצים ששילמו להם אמרו את אותם הדברים (זליכה ותדמור).

זה המשיך, לפי גבאי, בנאום של בן דב בוועידת התקשורת של "גלובס", בו שיסה בן דב את הרגולטור בבזק. "בסופו של דבר זה סוג של חרב פיפיות, שפוגעת בהם", אומר גבאי. "הרגולטור יודע להחזיר להם באותה מטבע. זה מזכיר את המלחמה של נטוויזן וקווי זהב, שבזק בינלאומי לא תהיה שחקן ב-VOB. הם הצליחו, אבל מה שקרה שהרגולטור למד ועכשיו הוא מונע מנטוויז'ן להיכנס לעולם ה-MVNO. בסופו של דבר, כל ההכנסות של סלקום ממפ"א זה בגלל שמגבילים את בזק בסך 150 מיליון שקל, והם יפסידו את זה בקישוריות".

גבאי: "בן דב אומר שהוא היה רוצה לקבל את הרגולציה שיש לבזק, אז אנחנו אומרים לו בבקשה, קח! עם כל הפיקוח על המחירים וכל יתר המגבלות. הוא כנראה לא מבין מה היקף המגבלות על בזק. אנחנו לא מונעים מאיש לעשות VOB שמתחרה בנו ולנו אין מקרים כמו סלקום שחסמו לקוחות, אנחנו לא עושים כל מיני דברים כאלה. אנחנו שומעים אמירות שבזק צריכה לתת את האינטרנט שלה בחצי מחיר, למה? מין אמירות כאלה שאנחנו לא מביאים מאיפה הם באות. הם רוצים לקחת 50% מהלקוח ולשלוח לנו חשבונית. הם רוצים את ה-ADSL של בזק ולעשות עליו שוק סיטונאי, כדי שהם יוכלו לקחת ממנו 50%. הם לא שותפים שלנו בהכנסות ולא בהוצאות. אין היגיון במודל השוק הסיטונאי שהם רוצים".

גבאי הוסיף: "זה נראה כאילו למישהו בפרטנר נדמה שאנחנו צריכים לממן את החובות לפי התוכנית העסקית של בן דב. אנחנו לא ניכנס לסוגיות שמנסים להכניס אותנו אליהם. יש ועדת חייק, היא אמורה לדון בדברים האלה ואני מאמין שתיתן תשובות. לא היינו מגיבים אם לא היינו רואים רצף של התייחסויות והתקפות מצד פרטנר".

מחברת פרטנר נמסר בתגובה כי "תגובתו של מר גבאי, מנכ"ל מונופול בזק, מוכיחה את טענתה של פרטנר, כי הנהנה העיקרי מתהליך הפחתת דמי הקישוריות הוא מונופול בזק על חשבון לקוחות הסלולר. פרטנר מציגה עובדות ומספרים שרלוונטיים ללקוח וחבל שבזק עונה בסיסמאות".