סופר-פארם פותחת במאבק נגד הקמת חנויות ניו-פארם במשביר

הוציאה צו מניעה זמני נגד פתיחת סניף ניו-פארם בתוך המשביר בגרנד קניון בחיפה ■ טוענת כי פתיחת הסניף מהווה הפרה של הסכם הקניון עמה, המבטיח לה בלעדיות בתחום בית-המרקחת

רשת סופר-פארם פועלת לחסימת פתיחת סניפי רשת ניו-פארם בתוך סניפי רשת המשביר לצרכן.

אמש (ג') הוציא בית המשפט המחוזי מחוז מרכז, לבקשת סופר-פארם, צו מניעה זמני נגד פתיחת סניף ניו-פארם בגרנד קניון. סופר-פארם טוענת כי פתיחת סניף ניו-פארם בגרנד קניון מהווה הפרה של הסכם הקניון עמה, המבטיח לה בלעדיות בתחום בית-המרקחת.

למעשה, זוהי יריית הפתיחה של סופר-פארם במאבק שלה נגד ניו-פארם, שמצאה דרך יצירתית להתגבר על בעיית הלוקיישנים שלה. בניו-פארם, הנמצאת בשליטת קבוצת המשביר לצרכן, הוחלט לעשות שימוש ברצפת המכירה של המשביר כדי לפתוח סניפים, ואת זה בדיוק מבקשת סופר-פארם למנוע.

לדברי המשנה למנכ"ל סופר-פארם, ניצן לביא, זהו איתות לבעלי הנכסים האחרים שבהם פועלים סניפי סופר-פארם, והרשת לא תהסס לנקוט צעדים משפטיים כלפי כל קניון שיש לו איתה הסכמי בלעדיות.

יצוין כי בקניוני עזריאלי אין הסכמי בלעדיות.

רשת סופר-פארם מונה 158 סניפים ברחבי הארץ. רשת ניו-פארם מונה 63 סניפים ברחבי הארץ, 5 מתוכם פועלים כחנות בתוך חנות בסניפי המשביר לצרכן בקניון מלחה, בקניון גן העיר, ברחוב קינג ג'ורג' בירושלים, בנצרת ובקניון אבנת. במתכונת זו מתכננת הרשת לפתוח בקרוב סניפים גם בטבריה ובקניון הנגב בבאר-שבע.

"אנחנו רואים בזה מנוע צמיחה שמכניס אותנו למיקומים מרכזיים, והמקומות שפתחנו עד עכשיו נוחלים הצלחה. בסך-הכול הכוונה היא לפתוח 12-16 נקודות מכירה כחנות בתוך חנות, וזאת במקביל להמשך פתיחת חנויות נפרדות במיקומים מרכזיים וחדשים: בשנה וחצי הקרובות נפתח עוד 12 חנויות סטנד אלון נוספות", אומר יפתח סרי, מנכ"ל ניו-פארם.

בהתייחס לצו המניעה אומר סרי: "מדובר בצו מניעה זמני. אנחנו בוחנים את המשך הפעולות שלנו, שיביאו בסופו של דבר לפתיחת החנות".

לדברי יוסי צבי, מנכ"ל קבוצת קניוני ישראל, בעלת השליטה בגרנד קניון, "המדיניות שלנו היום היא לא לתת בלעדיות, אבל בחוזים ישנים יש עדיין בלעדיות בחלק מהמקומות".

* הבלעדיות אינה פוגעת בתחרות?

"אני לא רוצה להתייחס לנושאים המשפטיים".