יפאורה תבורי משקיעה 3 מיליון שקל במותג "מיץ פז"

החברה בחרה להשקיע דווקא במותג החלש שלה: המשקאות ייוצרו ללא חומרים משמרים, והאריזות הוחלפו

חברת יפאורה תבורי חוזרת להשקיע במותג המשקאות הקלים "מיץ פז". במסגרת זו כל סדרת המשקאות של המותג עוברת לייצור ללא חומרים משמרים, ואריזות המוצר מוחלפות, בהשקעה כוללת של 3 מיליון שקל.

המותג "מיץ פז" פעיל בקטגוריית המשקאות מוטי המחיר הנשלטת על-ידי המותג "קריסטל", אף הוא של חברת יפאורה תבורי. הקטגוריה כולה מוערכת לפי נילסן בכ-36 מיליון שקל בשנה, לאחר שמתחילת השנה היא רשמה ירידה כספית של 17%.

יפאורה תבורי בחרה להחיל את תהליך המעבר בייצור דווקא על המותג החלש שלה בקטגוריה, "מיץ פז", המחזיק לפי נילסן ב-13% מהקטגוריה, ולא על המותג המוביל "קריסטל", המחזיק ב-63% מהקטגוריה ומיוצר עם חומרים משמרים.

"המותג 'מיץ פז' הרבה פחות רווחי ממותגים אחרים שלנו, ולמרות זאת החלטנו להשקיע בו. המותג סבל מירידה במשך כמה שנים, ואנחנו מקווים שהוא יהיה הרבה יותר דומיננטי בקטגוריה על חשבון ג'אמפ של טמפו וטריפ של סופרדרינק", אומרת סמנכ"לית השיווק של יפאורה תבורי, טל מלכה.

* האם אתם לא חוששים מקניבליזציה שהוא ייעשה ל"קריסטל"?

"יכולה להיות לנו איזושהי קניבליזציה, אבל הקהל של 'קריסטל' מאוד נאמן. מעבר לכך, אחוזי הפרי ב'קריסטל' מאוד נמוכים, והמחיר שלו נמוך ממחירו של 'מיץ פז' בכחצי שקל עד שקל לבקבוק", אומרת מלכה.