תוסף התנועה החדש לאקס בוקס ישווק מנובמבר תמורת 150 ד'

מיקרוסופט תמכור חבילה משולבת של הקונסולה ביחד עם התוסף, שמזהה את תנועת השחקן ואינו מצריך שלטים, ב-300 דולר

מחירו של Kinect, המכשיר בעל חיישני התנועה שפיתחה מיקרוסופט כתוסף לקונוסולת XBOX 360, יעמוד על 150 דולר. החברה תציע את המכשיר למכירה גם בשילוב עם הקונסולה עצמה ואת שניהם ניתן יהיה למצוא בחנויות החל מנובמבר הקרוב.

מיקרוסופט לא ציינה את מחירו של Kinect כשהציגה אותו לראשונה בתערוכת E3 מוקדם יותר השנה, אך בסופו של דבר תואם מחירו למחיר שגבו הקמעונאיות עבור במכירה המוקדמת. ה-Kinect יעלה על המדפים ב-4 בנובמבר השנה, כשקהל היעד שלו הוא יותר מ-40 מיליון בעלי קונסולת XBOX ברחבי העולם. המכשיר, שיגיע עם חבילת משחקים המותאמת אליו בשם Kinect Adventures, מצויד במצלמה המזהה את תנועת השחקן ומאפשרת חווית משחק אינטראקטיבית המבוססת על תנועות הגוף ומחוות הידיים של שלו.

בונים על עונת הקניות

במיקרוסופט מקווים כי יציאת המכשיר אל השווקים סמוך לעונת הקניות תעניק דחיפה גם למכירות ה-XBOX, על חשבון פלייסטיישן 3 של סוני ו-Wii של נינטנדו, הקונסולה הפופולרית בעולם כיום. למרות מחירו הנקוב הגבוה יחסית, מעריכים אנליסטים כי עד סוך השנה יימכרו 3 מיליון יחידות של Kinect.

המחיר גבוה?

האנליסט מייקל פכטר מ-Wedbush Securities אומר כי למיקרוסופט יש מרווח להוריד את המחיר או להציע חבילות אטרקטיביות, אם כי קשה לו להאמין שהם יצליחו לכרסם במכירות של ה-Wii. "אני לא רואה איום משמעותי על המכירות של ה-Wii במחיר הזה", הוא אומר. "החבילה המשולבת של XBOX יחד עם ה-Kinect תעלה 299 דולר, מחיר הגבוה ב-100 דולר מזה של ה-Wii. זה הבדל משמעותי".

לעומתו, האנליסט מייקל גרטנברג מ-Altimeter טוען כי למרות שהמחיר גבוה במעט ממה שציפה, הצירוף של חבילת המשחקים עבור ה-Kinect עשויה להמתיק את הגלולה ולהפוך אותו למתנה אטרקטיבית לחגים. "אני חושב שבהתחשב בתחרות בשוק, Kinect יצליח להתמודד יפה, בעיקר מול המוצרים של סוני", הוא אומר.