אספן גייסה 28.5 מיליון שקל בהנפקת זכויות

בעל השליטה בחברה, רוני צארום, הזרים אל החברה במסגרת ההנפקה כ-15 מיליון שקל ■ החברה השלימה גיוס של כ-90 מיליון שקל בחודשיים

חברת הנדל"ן אספן גרופ השלימה אתמול בהצלחה הנפקת זכויות של מניות, וגייסה כ-28.5 מיליון שקל לפי מחיר של 4.8 שקל למניה. בעל השליטה בחברה, רוני צארום, הזרים אל החברה במסגרת ההנפקה כ-15 מיליון שקל, ושמר על שיעור אחזקותיו העומד על כ-53.4% מזכויות ההצבעה.

השלמת הנפקת הזכויות מהווה מבחינת אספן גרופ השלמת מהלך רציף של גיוס מזומנים, במסגרתו גייסה החברה כ-90 מיליון שקל במהלך החודשיים האחרונים. מהלך זה כלל הנפקת כתבי אופציה בסך של כ-8 מיליון שקל, מכירה עצמית של איגרות חוב בהיקף של כ-15 מיליון שקל, הנפקת אג"חים שקליות בסכום של כ-40 מיליון שקל, ועתה הנפקת הזכויות. את ההנפקה הנוכחית הובילו החתמים פועלים אי.בי.אי.; אקסלנס חיתום; כלל חיתום בע"מ; איפקס חיתום וניהול הנפקות בע"מ וגיזה שוקי הון.

במקביל דיווחה אספן, כי מנורה-מבטחים הפכה לבעלת עניין בחברה, ומחזיקה בכ-8.75% מזכויות ההצבעה. מנורה-מבטחים הגדילה החזקותיה בחברה באמצעות רכישות בבורסה, וכן מימשה הזכויות שבידיה במסגרת ההנפקה הנוכחית. מנורה-מבטחים מצטרפת לבעלי העניין המוסדיים הנוספים בחברה, אקסלנס ודש.

אילן גיפמן, מנכ"ל אספן גרופ, ציין היום: "אנו רואים בהצלחה של הנפקת הזכויות הבעת אמון משמעותית של שוק ההון בחברה, במיוחד על רקע העובדה שהחברה גייסה הון מניות בתקופה שבה מרבית החברות מגייסות רק באיגרות חוב. בעקבות ההנפקה הנוכחית, ומהלכי הגיוס הנוספים שביצענו לאחרונה, הכוללים הנפקת אופציות למניות והרחבת סדרה ד' של איגרות החוב, השלימה החברה גיוס כולל של כ-90 מיליון שקל, ולרשותה עומדים כיום קרוב ל-220 מיליון שקל, שבכוונתנו להשקיע בעיקר בהגדלת תיק הנכסים שלנו בחו"ל, הן בגרמניה ובשוויץ וכן לבחון השקעה במדינות נוספות כדוגמת ארה"ב ולנצל הזדמנויות עסקיות. החברה הכפילה בשלוש השנים האחרונות את היקף נכסיה ונמצאת בתהליך צמיחה מתמשך".