HOT שוקלת להחליף את רשות השידור כמפיקת החדשות

באחרונה פנו לחברת הכבלים גורמים המעוניינים לקחת על עצמם את הפקת מהדורות החדשות המקומיות ■ כיום משודרות 6 מהדורות חדשות מקומיות ביום בערוץ הקהילתי (98) בכבלים ובלוויין

חברת הכבלים HOT האיצה את בדיקת החלפת רשות השידור כגוף המפיק עבורה את החדשות המקומיות.

ל"גלובס" נודע כי מאז אושר חוק הארכת שידורי החדשות המקומיות, פנו לחברת הכבלים גורמים נוספים המבקשים לקחת על עצמם את הפקת שידור 6 מהדורות החדשות המשודרות ביום בערוץ הקהילתי (98) בכבלים ובלוויין.

בין הגורמים שעליהם כבר פורסם בעבר ניתן למנות את התאחדות הרדיו האזורי, ואליהם מתווספות גם חברות הפקה פרטיות אשר הביעו עניין בנושא.

על-פי גורמים בחברת הכבלים, הנושא נבדק "ברצינות".

עלות החדשות המקומיות היא 25 מיליון שקל, המשולמים מכספי תמלוגי חברת הכבלים, ועל כן הנושא נתפס כאטרקטיבי ביותר בשוק ההפקה. זאת, למרות שחדשות המקומיות עדיין לא נצפות באופן משמעותי, שכן הן משודרות בערוץ שכמעט לא זוכה לחשיפה.

בחברת הכבלים, שהופכת למאוימת יותר ויותר משירות ה-DTT, דיברו לא אחת על אפשרות לכינון מהדורת חדשות מרכזית משלהם, שתהווה אלטרנטיבה ראויה למה שצפוי בערוצים 1, 2 ו-10. לא מן הנמנע כי השאיפה להחליף את רשות השידור נובעת מהשאיפה לחזק את מהדורת החדשות, תוך העברתן לשידור בערוץ ובשעה מרכזיים יותר בפלטפורמה.

מדי שנה מונחת שוב ושוב החרב על צוואר החדשות המקומיות, ובחודשים האחרונים קיבלו 150 עובדי המהדורות מכתבי פיטורים, שבוטלו לאחר שעבר החוק להארכת שידור החדשות המקומית.

מרשות השידור לא נמסרה תגובה.