פרטנר: לחשוף את התכתובות בין משרד התקשורת ל-NERA

לטענת החברה, קיים פער בין המלצות NERA לתעריף הקישוריות שקבע משרד התקשורת

על רקע טענות חברות הסלולר כי נפלו שגיאות בחישובי חברת הייעוץ הבינלאומית NERA ביחס לגובה תעריפי הקישוריות, ולאור טענתה של החברה עצמה כי העבודה שהציגה היתה בגדר טיוטה בלבד, פנתה חברת פרטנר , שבשליטת אילן בן דב ובניהול דוד אבנר, למשרד התקשורת בבקשה לקבל מסמכים הנוגעים לתכתובות בין אגף הכלכלה במשרד לבין NERA.

משרד התקשורת סירב להיענות לבקשה וטען כי פרטנר יכולה לפנות לבג"ץ ולבקש לחשוף התכתובות בהתאם לחוק חופש המידע.

איך מקבלים החלטות?

בקשתה של פרטנר לקבל לידיה את המסמכים נעשתה בעקבות השימועים שערך משרד התקשורת לחברות הסלולר ונציגי NERA לפני כשבועיים, שבהם ניתנה לחברות הזדמנות להעלות טענותיהן נגד הקביעה שתעריפי קישור הגומלין צריכים להיות 4.14 אגורות לדקת שיחה.

לאחר השימוע של חברת פלאפון, טענו אנשיה כי נציגי NERA עצמם הודו בדיון כי עבודתם היא בגדר טיוטה בלבד וכי החברה לא קבעה מה יהיה גובה תעריפי הקש"ג. מהדברים הללו הסיקו בפרטנר כי קיים פער בין ההצעה של NERA לבין הקביעה הסופית של משרד התקשורת. בפרטנר סבורים כי חברת הייעוץ התוותה הפחתת תעריפים מתונה הרבה יותר.

כזכור, משרד התקשורת קבע שתעריפי הקישוריות צריכים לרדת בבת אחת ב-84% (לעומת 25.1% היום). הפחתה כזאת, לטענת חברות הסלולר, היא מסוכנת ואין לה אח ורע בעולם. בשימועים שנערכו להן, הציגו החברות דוגמאות לעבודות של NERA ושל רגולטורים נוספים בעולם הממליצים על הפחתה מדורגת בשיעורים נמוכים בהרבה.

אם תצליח פרטנר להוכיח שקיים פער בין המלצת NERA להחלטת משרד התקשורת, יהיה בכך כדי לערער על דרך קבלת ההחלטות במשרד.

ממשרד התקשורת נמסר בתגובה: "לא נתייחס מעל דפי העיתון לעבודה הפנימית המתנהלת במשרד כמו גם לעבודה מול המפעילים בעניין".