ניפחה מחירי תרופות? טבע תשלם 169 מ' ד' לרשויות בארה"ב

על-פי הטענה, טבע לקחה חלק בניפוח מחירים של תרופות כדי לקבל החזרים גבוהים יותר בתוכניות הביטוח הממשלתיות בארה"ב, ובהן Medicaid

לפני מספר חודשים נאלצה טבע לשלם 315 מיליון דולר כחלק מהסכם פשרה בתביעות שהוגשו נגדה, בטענה לניפוח מחירים בארה"ב. עכשיו היא נאלצת לשלם סכום נוסף, הפעם בגובה של 169 מיליון דולר, על רקע טענות דומות. על פי הטענה, טבע לקחה חלק בניפוח מחירים של תרופות, כדי לקבל החזרים גבוהים יותר בתוכניות הביטוח הממשלתיות בארה"ב, ובהן Medicaid.

טבע לא הייתה החברה היחידה שנגדה הופנו טענות מן הסוג הזה. הפרשה החלה לפני מספר שנים, ולפי הטענות, טבע וחברות אחרות מכרו את התרופות הגנריות שלהן בהנחות לרשתות קמעונאיות בטקסס, קליפורניה ופלורידה, אך לא גילו על קיומה של ההנחה למבטחים, ולכן זכו לקבל החזרים גבוהים מאלה שהגיעו להן.

תשלום של 51.4 מיליון דולר לטקסס

התשלום בסך 169 מיליון דולר שטבע תעביר, יתחלק בין מספר גורמים. הרשויות ארה"ב יקבלו 100 מיליון דולר מתוך הסכום הכולל, מדינת טקסס תזכה ל-51.4 מיליון דולר, פלורידה ל-14.1 מיליון דולר וקליפורניה ל-3.5 מיליון דולר. התשלום יסיים את כל ההליכים והטענות בנושא.

טבע, בניהולו של שלמה ינאי, היא חברת תרופות גנריות ויש לה גם פעילות בתחום המוצרים המקוריים. החברה תפרסם את דו"חות הרבעון השני של שנת 2010 ביום שלישי הבא, ה-27 ביולי. תחזית השוק היא להכנסות של 3.79 מיליארד דולר ורווח נקי בגובה של 1.04 דולר למניה.

טבע נסחרת במקביל בנאסד"ק ובבורסה של תל-אביב, ושווי השוק שלה הוא 48.2 מיליארד דולר. בשבוע שעבר, נזכיר, הפסידה החברה בהליך משפטי שמנהלת נגדה פייזר, בגין הפרת פטנט של תרופת הפרוטוניקס. טבע צפויה לערער על ההפסד, אך אם היא תפסיד בהליך כולו היא עלולה לשלם לפייזר פיצוי של מאות מיליוני דולרים.