הבנקים בארה"ב מגייסים הון על רקע שפל של 6 שנים בתשואות

גולדמן זאקס ומורגן סטנלי הובילו את ההנפקות ביום העמוס ביותר מזה 4 חודשים, בו נמכרו אגרות חוב קונצרניות של חברות שונות בהיקף של 14.2 מיליארד ד' ■ התשואות על האג"ח הקונצרניות בשפל של 6 שנים

כסף זול: גולדמן זאקס ומורגן סטנלי הובילו אתמול את היום העמוס ביותר מזה 4 חודשים, בו נמכרו אגרות חוב קונצרניות של חברות שונות בהיקף של 14.2 מיליארד דולר על רקע ירידת התשואות על חובן של החברות לרמתן הנמוכה ביותר זה 6 שנים.

גולדמן זאקס גייס 3 מיליארד דולר בשתי הנפקות של אג"ח, ההיקף הגדול ביותר שגייס הבנק מאז ינואר 2009, כך עולה מנתונים שנאספו ע"י "בלומברג". מורגן סטנלי גם הוא הנפיק אג"ח בתמורה ל-3 מיליארד דולר לאחר שדיווח אתמול כי תוצאותיו הרבעוניות עקפו את התחזיות של האנליסטים בוול סטריט.

חברות רבות ניצלו את עלויות ההלוואה הנמוכות, כאשר התשואה הממוצעת על חוב קונצרני ירדה ל-5.104%, הרמה הנמוכה ביותר מאז אפריל 2004.

"החברות מנצלות את הדו"חות הטובים ואת התנאים האטרקטיביים במיוחד ללקיחת הלוואה " אמר ג'ימס קואהן, האסטרטג הראשי בתחום ההשקעות בנכסים בעלי החזרים קבועים בוולס פארגו, ויסקונסין המנהל נכסים בהיקף של 179 מיליארד דולר, "קשה לראות כרגע גורם כלשהו שידחוף את התשואות כלפי מעלה. רבים מהמשקיעים מרגישים כי שוק האג"ח הקונצרניות הוא השוק היחיד שבו יש ערך הגון. המרווחים על ני"ע הבנקאיים עדיין רחבים למדי לכן אם אתה מחפש איזור בשוק החוב האמריקני בו נותר ערך, תגיע בהכרח לשוק הקונצרני ובמיוחת לאגרות החוב של החברות הבנקאיות והפיננסיות".

תוספת הריבית שהמשקיעים דורשים כיום על מנת להחזיק באג"ח בנקאיות במקום אג"ח ממשלתיות נפל ב-25 נק' בסיס (0.25%) ל-249 נק' בסיס (שהן 2.49%), מדובר בירידה חדה יותר לעומת ירידה של 17 נק' בסיס (0.17%) ב"ספרדים" על סך כל שוק אגרות החוב הקונצרניות בארה"ב.