מסתמן: המשחק המרכזי נשאר בערוץ 1; ישלם 46 מיליון שקל ל-3 שנים

ההתאחדות צפויה לקבל את ההצעה של ערוץ 1, שישלם בעונה הקרובה 15.02 מיליון שקל ■ מדובר בעלייה של 14% לעומת הסכום ששולם בעונה שעברה ■ אוהדי הכדורגל ייהנו גם משידורי HD של המשחק המרכזי ללא תשלום

"המשחק המרכזי" של ליגת העל צפוי להישאר בערוץ 1 ל-3 העונות הבאות, כך מסתמן בהתאחדות לכדורגל בתום ישיבתה היום (ה').

ל"גלובס" נודע כי ההתאחדות צפויה להודיע כי היא מקבלת את ההצעה של ערוץ 1, שישלם 46 מיליון שקל ב-3 השנים הקרובות. בעונה הקרובה (2010/11) ישלם ערוץ 1 סכום של 15.02 מיליון שקל, בעונה שלאחר מכן 15.33 מיליון שקל, ובעונה השלישית והאחרונה יעמוד הסכום על 15.65 מיליון שקל.

יש לציין כי ההתחייבות הכלכלית שנתנה רשות השידור מותנית ברפורמה, שאמורה להיחתם בשבועות הקרובים.

מדובר בבשורות טובות להתאחדות לכדורגל, שמצליחה למכור את הזכויות במחיר גבוה לעומת העונה שעברה, אז שילם ערוץ 1 סכום של 13.45 מיליון שקל עבור ה"המשחק המרכזי" (עלייה של 14% בממוצע). כזכור, בעונה שעברה נאלצה ההתאחדות לספוג ירידה של כ-45% במחיר הזכויות של "המשחק המרכזי".

שני גופים ניגשו למכרז - ערוץ 1 וערוץ הספורט. ההצעה של ערוץ הספורט עמדה על 45 מיליון שקל.

בכך למעשה משלימה ההתאחדות לכדורגל את מכירת זכויות השידור של ליגת העל. לסכום יש משמעות גדולה בעיקר עבור חברת ספורטפייב, השותפה של ההתאחדות לכדורגל ומי שמנהלת בצוותא איתה את מכירת הזכויות - מאחר שהיא הצליחה להבטיח להתאחדות סכום מעט גבוה יותר מ-13.5 מיליון דולר עבור כלל הזכויות של ליגת העל.

על-פי ההסכם בין ההתאחדות לספורטפייב, חברת השיווק הצרפתית היתה צריכה להשלים מכיסה את ההפרש עבור ההתאחדות לכדורגל, במקרה שלא היתה מגיעה למינימום של 13.5 מיליון דולר.

ההסכם המסתמן עם ערוץ 1 מבטיח לאוהדי הספורט כי יוכלו ליהנות העונה בחינם משידור המשחק המרכזי באפיק ה-HD של רשות השידור, שהושק במיוחד עבור שידורי המונדיאל.

בשלב זה לא ברור עד מתי מתכוונות חברות HOT ו-yes לאשר לערוץ 1 להפעיל את ערוץ ה-HD, שכן הנושא לא מעוגן בחוזה בין הצדדים. גם בעת ההתמחרות עם ההתאחדות לכדורגל אישרו נציגי רשות השידור כי אין בידם הבטחה כי שידורי ה-HD יימשכו עד תום העונה. בשלב זה מאשרות HOT ו-yes לרשות השידור להמשיך ולשדר בערוץ ה-HD.